همایون معاون اول مجلس نمایندگان شد/ گزارش هایی از درگیری مسلحانه بعد از رای گیری در مجلس

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 38021

همایون همایون در دومین دور انتخابات هیأت اداری مجلس نمایندگان افغانستان، با کسب‌نمودن ۱۱۰ رای توانست برای دومین بار به کرسی معاونیت اول این مجلس تکیه بزند. در این رای گیری 68 رای به دست آورد.

در رای گیری امروز (یکشنبه) در دومین دور انتخابات هیأت اداری مجلس نمایندگان کشور، همایون همایون و نذیر احمدزی برای به‌دست آوردن کرسی معاونیت اول باهم رقابت داشتند که در نتیجه آقای همایون ۱۱۰ رای و آقای احمدزی ۶۸ رای گرفتند.

منابعی گفته اند که بعد از رقابت این دو نماینده برای بدست آوردن کرسی معاونیت اول و برنده شدن آقای همایون درگیری مسلحانه ای بین محافظان این دو نماینده پارلمان صورت گرفته است. این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

قابل یادآوریست که انتخابات هیأت اداری مجلس روز گذشته برگزار شد که در نتیجه تنها  عرفان الله عرفان به معاون منشی با اکثریت آرا انتخاب شد و معاونیت اول، معاونیت دوم و منشی مجلس به دلیل کسب‌نکردن آرای لازم انتخاب نشدند و انتخابات به دور دوم رفت.

روز گذشته همچنین برای احراز کرسی معاونیت اول همایون همایون، محمد نذیر احمدزی و عبدالرحیم ایوبی، برای احراز کرسی معاونیت دوم سید علی کاظمی و غلام فاروق مجروح و برای احراز کرسی منشی عبدالقادر زازی وطندوست و عبدالروف انعامی خود‌شان را نامزد کرده بودند.

در همین حال، همایون همایون روز گذشته گفته بود که ارگ نشینان منافع ملی را در نظر نمی گیرند و او در برابر آنان ایستادگی خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟