هماهنگی نظامی واشنگتن ـ مسکو در سوریه کلید خورد

  • انتشار: ۸ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 10213

خبرگزاری اطلس ـ پنتاگون اعلام کرد که با هدف کاهش تقابل هواپیماهای آمریکا و روسیه در حریم هوایی سوریه طی چند روز آینده مقدمه ایجاد پل ارتباطی بین مقامات نظامی دو کشور فراهم می شود.

یک روز پس از نشست رؤسای جمهور آمریکا و روسیه که با هدف شفاف سازی اقدامات نظامی مسکو در خاک سوریه انجام شد، «اشتون کارتر» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا از نیروهای خود خواست تا با هدف تضمین امنیت نظامیان آمریکایی و روسی حاضر در خاورمیانه، مقدمات لازم برای ایجاد یک کانال ارتباطی بین کاخ سفید – کرملین را فراهم کنند.

دستور کارتر برای باز کردن باب گفتگو با همتایان روسی در راستای عدم تقابل قوای نظامی دو کشور در حریم سوریه انجام می شود.

در همین راستا، «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که فراهم کردن مقدمه چینی برای شروع گفتگوی مورد نظر چند روز به طول خواهد انجامید. وی بی آنکه احتمال همکاری های نظامی بیشتر بین دو کشور را رد کند، اظهار داشت که در حال حاضر بیشترین تمرکز بر روی عدم تقابل نظامی دو کشور است.

کوک مدعی شد: آمریکا تمایلی به سوء برداشت و سوء محاسبه در زمینه مسائل جاری ندارد. نمی خواهیم در این میان حادثه ای بروز کند و اولین هدفمان نیز ممانعت از تقابل هوایی است.

البته کوک بار دیگر بر این ادعا که حضور نظامی روسیه در خاک سوریه غیرسازنده است پافشاری کرد و با نادیده گرفتن شکست پنتاگون در زمینه آموزش معارضین سوری در عرصه مبارزه با داعش گفت: هر اقدامی علیه شورشیان آموزش دیده از سوی آمریکا که به کاهش کارایی آنها منجر شود موجب نگرانی واشنگتن خواهد بود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟