هفته آینده تعدادی از پناهجویان افغان از آلمان اخراج می شود

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35765

رسانه های آلمانی گزارش دادند که در تاریخ 23 جنوری تعدادی از پناهجویان افغان از کشور آلمان اخراج خواهند شد. هنوز تعداد پناهجویان اخراجی مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، بیشتر پناهجویان افغان که قرار است به تاریخ ۲۳ جنوری از آلمان اخراج شوند، از ایالت بایرن هستند. براساس آمار سازمان پرو ازول، ۱۵ تن این افراد ساکن ایالت بایرن می باشند.

این خبرگزاری گزارش داده است که با وجود وخامت اوضاع امنیتی افغانستان، حکومت های مرکزی و محلی آلمان می خواهند به تاریخ ۲۳ ماه جنوری گروه دیگری از پناهحویان رد شده افغان را به کشور شان اخراج کنند.

براساس اطلاعاتی که خبرگزاری آلمان در ماه دسمبر به دست آورده بود، انتظار می رود این هواپیما از میدان هوایی شهر دوسلدورف پرواز کند. شمار پناهجویانی که اخراج می شوند مشخص نشده است. یکی از کارمندان سازمان پرو ازول گفته که این افراد از ایالت های بادن ورتمبرگ و بایرن اخراج می شوند.

ستیفن دونولد از این سازمان می گوید: «از بایرن چهار تن از افرادی که قرار است اخراج شوند مشخص شده اند.» به گفته وی در مجموع ۱۵نفر از این ایالت اخراج خواهند شد. تاهنوز این خبر به طور رسمی از سوی منابع دولتی تایید نشده است. از دسمبر سال ۲۰۱۶ بدینسو ۱۵۵ تن در هشت پرواز از آلمان به افغانستان اخراج شده اند.

از زمان پایان ماموریت رزمی ناتو وضعیت امنیتی افغانستان وخیم شده است. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰ حمله شدید با ۵۰۰ کشته در این کشور رخ داده است. در نخستین انفجار بمب در سال نو میلادی به یک پوسته پولیس در یک منطقه مسکونی و تجارتی کابل حدود ۲۰ تن کشته شده و ۳۰ نفر دیگر زخم برداشتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟