هفتاد درصد داعشی های افغانستان اعضای سابق طالبان پاکستان هستند

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14512

جان نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان گفت: بیش از ۷۰ درصد از تروریست های داعش در افغانستان از اعضای سابق گروه طالبان پاکستان هستند.

جان نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان گفت: ۷۰ درصد از تروریست های داعش در افغانستان از اعضای سابق گروه طالبان پاکستان و یا از قبیله «اورکزیی» در منطقه «خیبر ایجنسی» این کشور هستند که پس از عملیات ارتش پاکستان موسوم به «ضرب عضب» از آنجا گریخته اند و به عضویت داعش درآمده اند.

وی افزود: تروریست های داعشی سوریه و عراق در تلاش هستند دیدگاه های تکفیری خود را به افغانستان بکشانند.

نیکلسون در ادامه تصریح کرد: علاوه بر گروه طالبان افغانستان، داعش، گروه طالبان پاکستان و اعضای جنبش اسلامی ازبکستان نیز در افغانستان حضور دارند و به عضویت گروه تروریستی داعش در می آیند.

جان نیکلسون اظهار داشت: در ماه دسامبر سال گذشته تروریست های داعش بر ۱۰ شهر ولایت ننگرهار تسلط داشتند اما پس از صدور حکم باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در ماه جنوری سال گذشته میلادی مبنی بر شرکت نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه با تروریست ها، اعضای داعش مجبور به ترک منطقه شدند.

وی گفت: نیروهای امنیتی امریکا با نیروهای افغانستان همکاری دارند و در تلاش هستیم کنترل مناطق تحت تسلط داعش را دوباره به دست بگیریم.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟