هشگ اعتراضی “818 روز تجاوز عربستان به یمن” در توییتر

  • انتشار: ۱۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 25218

درحالیکه بیش از 2 سال از تجاوز عربستان به حاکمیت سرزمینی یمن می گذرد، شمار زیادی از کاربران فعال در فضای مجازی، هشتگ اعتراضی «818 روز تجاوز عربستان به یمن» را در شبکه جهانی توئیتر فعال کرده اند.

شمار زیادی از کاربران شبکه جهانی توییتر با این حرکت اعتراضی، ضمن محکومیت تجاوز رژیم سعودی به حاکمیت سرزمینی یمن، خواستار توجه افکار عمومی منطقه و جهان به عمق جنایات عربستان در یمن شدند.

در همین خصوص، سازمان صحت جهانی به تازگی اعلام کرد که شمار قربانیان وبا در یمن به بیش از900 نفر رسیده است.

عربستان سعودی همراه با آمریکا و چند کشورعربی از 6 حمل سال 1394 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و آوارگی میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

ویرانی در یمن بیداد می کند، علاوه بر اینکه بیش از 12 هزار نفر در این کشور جنگ زده کشته شده اند، دو سوم مردم یمن از قحطی رنج می برند، هفت میلیون نفر از این افراد دچار سوءتغذیه حاد هستند و همین امر سبب شده تا هر 10 دقیقه، یک کودک یمنی جان خود را از دست بدهد.

یمن یکی از فقیرترین کشورهای جهان است که با جنگ دو سال گذشته بسیاری از مراکز صحی و درمانی این کشور از بین رفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟