هشدار وزارت رسیدگی به حوادث، از ورود موج آب خیز به برخی ولایات

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 55043

وزارت رسیدگی به حوادث، از ورود موجی از باران‌های آب‌خیز به ولایت‌های هرات، بادغیس، فاریاب و قسمتی از جوزجان هشدار داده است.

«حشمت‌الله بهادری»، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، به ۸صبح گفت، براساس پیش‌بینی این وزارت، موجی که اکنون در ایران جریان دارد، از روز سه‌شنبه، ششم حمل تا روز جمعه هفته جاری به ولایت‌های هرات، بادغیس، فاریاب و بخش‌هایی از جوزجان وارد خواهد شد. او هم‌چنان گفت که در سایر ولایت‌ها نیز باران‌های متوسط پیش‌بینی شده است.
آقای بهادری تصریح کرد که شدت این موج باران‌های آب‌خیز، به میزانی که در ایران به وقوع پیوست است، نخواهد بود؛ اما ولسوالی‌های غوریان و زنده‌جان ولایت هرات، در معرض بیشترین خطر این موج آب‌خیز قرار دارند. گفته می‌شود که در نتیجه این امواج، شماری از ولایت‌ها شاهد جاری شدن سیلاب خواهند بود.
با این حال، وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث از آمادگی‌ها برای پیش‌گیری خطرات احتمالی سیلاب‌های ناشی از امواج خبر داده است.
حشمت‌الله بهادری افزود که برای پیش‌گیری از آسیب‌ احتمالی موج‌های آب‌خیز، در پنجاه نقطه ولایت هرات و به خصوص ولسوالی‌های زنده‌جان و غوریان، تدابیر لازم اتخاذ شده است و هم‌چنان شش میلیون افغانی نیز در این بخش اختصاص شده داده است. او افزود که در سایر نقاط آسیب‌پذیر نیز تدابیر احتیاطی در نظر گرفته شده است. این در حالی است که روز گذشته بارش شدید باران در شماری از مناطق ایران باعث جاری شدن سیلاب سهمگین شد. براساس گزارش رسانه‌های ایرانی، در پی جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از این کشور، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند و هم‌چنان خسارات هنگفت مالی نیز به همراه داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟