هشدار والی بلخ به معصوم استانکزی و حنیف اتمر

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28943

عطا محمد نور والی بلخ به معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی و حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی هشدار داده است که این ولایت را ناامن نسازید. وی این پیام را در صفحه اجتماعی فیسبوک خود به نشر رسانده است.

آقای نور با هشدار به حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی و معصوم ستانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان، در صفحه فیسبوکش نگاشته است “با طرح پروژه های توطيه آميز، بلخ را كه از امنيت و آرامش نسبی برخوردار است، نا آرام نسازيد”.

این صحبت آقای نور در حالی مطرح می شود که شب گذشته، آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ در میدان هوایی این ولایت بعد از چند ساعت درگیری بازداشت شد.

سخنگوی والی بلخ گفته است كه دادستانی کل حکم بازداشت محمد آصف مهمند را بخاطر جعل و تزوير اسناد صادر کرده است. آقاى مهمند، اخيرا عطامحمد نور والی بلخ را به فساد اداری و امتیازدهی به خویشاوندانش متهم كرده است.

اختلاف آقای مهمند و والی بلخ ظاهرا سابقه دارد. این عضو شورای ولایتی در گذشته مدعی شده بود که عطامحمد نور می‌خواهد او را ترور کند.

سید کمال سادات، فرماندۀ امنیۀ بلخ گفته است که تلاش وی “به عنوان فرماندۀ امنیۀ ولایت این بود تا به دستور ویس برمک، سرپرست وزارت داخله و جنرال مراد علی مراد، معین امنیتی آن وزارت، آقای مهمند را دوباره به کابل اعزام کند؛ اما، افراد مسلح مربوط والی ولایت پس از درگیری وکیل شورای ولایتی را با خود برده و اکنون در سارنوالی امنیت ملی تسلیم داده شده است”.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟