هشدار نور و محقق؛ ما جنرال دوستم را به کشور باز می گردانیم

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 44807

نشست مشترک عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی با انتقادات تند نسبت به حکومت روبرو بود.

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در سفر به شمال کشور و در دیدار با عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت در یک نشست خبری به شدت از وضعیت فعلی کشور انتقاد کردند.

در این نشست دو طرف گفتند که اگر حکومت جنرال دوستم را به کشور نیاورد، آنان او را به افغانستان می‌آورند.

آقای نور و محقق در این نشست همچنان خواستار رهایی نظام‌الدین قیصاری، فرمانده نیروهای خیزش مردمی فاریاب شدند.

عطامحمد نور در این نشست با انتقاد از حکومت گفت که “یک قاتل مشهور به کابل جای داده می‌شود، صدها میلیون مصارف دفتر داده می شود و از آدرس او صدها مجرم آدم‌کش آزاد می‌شود، اما در جای دیگر کسی که در ضد تروریست و طالب و داعش می جنگد آن‌را با تهمت اوباشی بازداشت می‌کنند”.

محمد محقق نیز گفت که تصمیم تبعید جنرال دوستم نه تصمیم شورای امنیت ملی افغانستان و نه تصمیم محاکم و نه بخش قضایی کشور است، این یک تصمیم فردی و حلقه‌ی خاص رییس جمهور است که در نفس خود غیر قانونی و غیر منطقی می‌باشد.

محقق گفت که بر اساس توافق‌نامه حکومت وحدت ملی، تقرری عزل و نصب وزیران از سوی رییس اجراییه پیشنهاد شده و توسط رییس جمهور منظور می‌گردد، اما در حال حاضر رییس اجرایی از طریق رسانه‌ها خبر می شود که فلان وزیر برکنار شده!

او خواستار بازگرداندن جنرال دوستم شد و گفت اگر حکومت این کار را نمی‌کند، آنها خود شان این کار را انجام خواهند داد. آقای محقق گفت:” تا حالا که گفتیم جنرال دوستم را بیاره اما بعد از این می‌گویم که جنرال دوستم را میاریم. اگر بحران در افغانستان می‌آید، مسئولیت این بحران به دوش حکومت است.”

او رئیس جمهور را به تصفیه قومی متهم کرد و گفت، آقای غنی دزدان بزرگ را مدال می‌دهد و مورد تقدیر قرار می‌دهد اما وزیران هزاره را همه روزه از کار برکنار کرده و مجرم معرفی می‌کند.

هفتۀ گذشته نظام‌الدین قیصاری از سوی نیروهای کماندو به دلایل نامعلومی بازداشت شد، این قضیه موجب شد تا هزاران تن در ولایت‌های شمالی به خیابان‌ها بیایند و به ادامۀ اعتراض‌ها تا رهایی نظام‌الدین قیصاری هشدار می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟