هشدار نور به ارگ: در صورت انتقال داعشی ها به بلخ، در مقابل تان می ایستیم

  • انتشار: ۱۷ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36713

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت، ریاست جمهوری متهم می کند که در تلاش است تا جنگجویان داعش را به ولایت بلخ  انتقال دهد. وی هشدار می دهد اگر ارگ این ولایت را نا امن بسازد، در برابرش می ایستد.

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمیعت در جمع هوادارانش در مزار شریف گفت: “این که تو ارگ بخواهی داعش را به بلخ بیاری، شمال و شرق و شمال غرب داعش را باهم وصل بکنی که بلخ مانع اش است، این آرمان ته به گور ببری، و تا زمانی که من زنده باشم نمی توانی این کار بکنی.”

آقای نور همچنین گفت: مشکل بسیار زیاد است، شما مطمین باشید که این حکومت با این کیفیت و با این دیدی که دارد، انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی صورت نمی‌گیرد، مطمین باشید. شاید بگوید که مشکلات است و ناامنی است. ما می‌گوییم که نه، نه تنها کمیسیون در برگزاری انتخابات بی کفایت است و توانایی این کار را ندارد، بلکه کانون‌های توطیه و دسیسه طرفدار این است که انتخابات راه نیافتند. این ها شاید ناامنی را بهانه کنند و بگویند که شورای ملی و پارلمان را با ریاست جمهوری یکجای برگزار کنند. شما مطمین باشید که اگر این‌ها را به حال شان بگذاریم، اینها انتخابات ریاست جمهوری را هم به سال‌های بعد تمدید خواهند کرد و به تاخیر خواهند انداخت.

آقایی نور در واکنش به بازنشستگی 164 جنرال توسط محمداشرف غنی گفت که حکومت زیر چتر شامل سازی جوانان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی و به بهانه تقاعد بهترین افراد و شخصیت‌های وطن دوست را برکنار می‌کند. وی تاکید کرد که حکومت با دور کردن این افراد از صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی زمینه  وطن فروشی را مساعد می‌کند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اواخر ماه قوس اعلان کرد که عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ استعفا داده و این استعفا از سوی محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور منظور شده‎است. رئیس جمهور انجنیر محمد داوود را به عنوان والی جدید بلخ تعین کرده‎است.

حالا که نزدیک به دو ماه از تعیین والی جدید می‎گذرد تا هنوز انجنیر محمد داوود موفق نشده‎است که کارش را به عنوان والی جدید در این ولایت آغاز کند. آقای نور هم گفته است که تا زمانیکه مقامات حکومتی با حزب جمعیت به توافق نرسد، وی از مقامش کنار نخواهد رفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟