هشدار «عطا محمد نور» به حکومت: رهبران دولت قدرت را واگذار کنند وگرنه کشور به بحران می رود

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 62398

«عطا محمد نور» رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در بیانیه ای، دولت کنونی را فاقد مشروعیت دانست و از مردم خواست تا در جهت مسدود کردن شاهراه ها، وزارتخانه ها و اطراف ارگ ریاست جمهوری آمادگی بگیرند.

نور در این پیام گفته است: اول جوزا سال 1398 ختم دوره حکومت موجود است. در ماده 61 قانون اساسی کشور آمده که اول جوزا سال پنجم یک دوره حکومت منتخب ختم می گردد، پس حکومت وحدت ملی دیگر وجود ندارد.

وی افزود: حکومت وحدت ملی از ورای قانون به میان نیامده بود، مشروعیت خود را از توافق دو تکت انتخاباتی و جامعه جهانی به دست آورد، و بعد این مشروعیت توافقی را هم حکومت وحدت ملی با خود ندارد و در میان مردم ما این مشورعیت دیگر قابل پذیرش نیست و دیگر حکومت وجود ندارد.

او خطاب به مردم گفت که سردمداران حکومت چنان به قدرت چسپیده که به بهانه دوام حکومت و فیصله ستره محکمه می خواهند عمر حکومت خود را طولانی بسازند که هم دموکراسی و هم قانون زیر سوال برود و جامعه قانونمند ما خدشه دار گردد.

رئیس اجرایی حزب جمعیت تاکید داشت: پیام من به از آدرس مردم افغانستان است که شما با پشت پا زدن به قانون اساسی، حکومت مشورتی و مصلحتی را به میان آوردید، اما خواهش ما این است یک بدعت بد دیگر را این بار به افغانستان به میراث نگذارید، هیچ بهانه ای بالاتر از قانون نیست که جامعه قانونمند ما را به سوی روش های سرکوبانه ببرد.

به گفته نور، حکومت وحدت ملی همانطور که قدرت را به شکل مسالمت آمیز از آقای کرزی به دست آورد، قبل از انتخابات حکومت را واگذار کند تا یک حکومت موقت و سرپرست توسط اجماع ملی به میان آید تا پروسه صلح را هم خوب مدیریت کند و هم انتخابات شفاف به میان آید، در غیر آن کشور به سوی بحران می رود.

نور به حکومت وحدت ملی هشدار داد که بعد از این شما یک حکومت مشروع نیستید، و شاید به زور تفنگ چند روزی شاید باشید.

رئیس اجرایی حزب جمعیت از اعلامیه تیم صلح و اعتدال و اعلامیه دو گزینه شورای کاندیدای ریاست حمایت خود را اعلام کرد و از مردم خواست تمام آمادگی های خود را از امروز در جهت مسدود کردن شاهراه ها، وزارتخانه ها، اطراف ریاست جمهوری بگیرند.

نور همچنین از نیروهای امنیتی نیز خواست تا بی طرفی شان را حفظ کرده و در جهت حفظ نظام مصروف باشند.

عطا محمد نور از مردم خواست که حرکت های قاطع و ملی بزرگ را برای روزهای بعد از عید شکل دهند. وی افزود که شوراهای مردمی، هم پیمانان گرامی، تیم های انتخاباتی که جامعه را قانونمند حس می کنند باید در این امر مهم، ملی و سیاسی آمادگی داشته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟