هشدار طالبان نسبت به توسعه روابط نظامی افغانستان – هند

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15453

بعد از اینکه کشور هند اعلام کرد، در بخش های نظامی و دفاعی افغانستان را کمک خواهد کرد، طالبان هشدار داده است این کار سبب تشدید جنگ در افغانستان می شود و باعث دشمنی افغان ها با کشور هند می شود.

طالبان در اطلاعیه ای گفته است که ارایهء تجهیزات نظامی به حکومت افغانستان به معنی دشمنی با افغانها است و هند باید از آن بپرهیزد.

رسانه های هندی ماه گذشته گزارش دادند که محمد حنیف اتمر،‌ مقامات نظامی افغانستان، خواستار افزایش کمک های نظامی هند هستند. مقام های هندی که خواسته اند نام شان در رسانه ها نشر نشود گفته اند که دهلی نو مایل به توسعه همکاری های نظامی با کابل است.

هند اضافه بر ارائه کمک های انکشافی به افغانستان در آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغان هم کمک می کند. هند در اوایل سال جاری چهار هلیکوپتر جنگی به افغانستان داد.

طالبان ادعا کرده اند که نیروهای افغان توسط همین هیلیکوپترهای کمک شده از سوی هند، ماه گذشته پل الچین در ولایت کندز را تخریب کردند. کندز یکی از ناآرام ترین ولایات افغانستان است که پیهم شاهد نبردهای شدید میان نیروهای افغان و پیکارجویان طالب بوده است.

اضافه بر طالبان، پاکستان هم از گسترش همکاری های نظامی و امنیتی میان افغانستان و هند نگران است. مقام های پاکستان بارها مدعی شده اند که هند از قلمرو افغانستان برای بی ثبات ساختن پاکستان فعالیت می کند – ادعاهایی که مقام های افغان و هندی به شدت آنرا رد کرده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟