هشدار شدید آمریکا به قطر به دلیل حمایت از اخوان المسلیمن

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21257

یک نشریه آمریکایی از هشدار شدیداللحن وزیر دفاع آمریکا به امیر قطر در دیدار شنبه گذشته وی از آمریکا، به دلیل حمایت این کشور از جمعیت اخوان المسلمین خبر داد.

به گزارش نشریه آمریکایی “فوربس”، جیمز ماتیس، وزیر دفاع و فرمانده سابق تفنگداران دریایی آمریکا در جنگ خاورمیانه، در این باره شدیداً به امیر قطر هشدار داد. چرا که  قطعا تهدید بزرگ احتمالی از سوی اخوانی ها را به خوبی درک کرده است.

به گفته ماتیس اگر آمریکا به زودی سکوتش را در برابر حمایت قطر از اخوان المسلمین نشکند و دوستانش حمایت مالی از اخوانی ها را متوقف نکنند، قادر نخواهد بود که تروریست ها را شکست دهد.

بنا به گزارش این نشریه آمریکایی، ناظران در انتظار لحظه ای هستند که واشنگتن، موضع قاطعی را به علت حمایتهای قطر از اخوان المسلمین در برابر این کشور اتخاذ کنند.

حمایت قطر از اخوان المسلمین منجر به بروز اختلافاتی میان این کشور با عربستان، بحرین و امارات در سال 2014 شد امری که موجب شد این کشورها سفیران خود در قطر را فرا بخوانند.

با وجود برخی تلاش ها برای آشتی از سوی دو طرف، اما در پشت صحنه همسایگان قطر هنوز هم از دوحه عصبانی هستند چراکه این کشور همچنان از این گروه حمایت مالی و پشتیبانی می کند گروهی که خواستار بی ثباتی و هرج و مرج در این کشورها هستند.

حمایت قطر از اخوان به خوبی شناخته شده و مرکز بحث و مناقشه است. سعودیها و مقام های مصری معتقدند که قطر مدتی طولانی است که از اخوان المسلمین در سراسر خاورمیانه حمایت می کند. اخوان المسلیمن  از جمله گروه هایی است که برای سرنگونی دولت های مصر و عربستان سعودی، دو متحد مهم ایالات متحده آمریکا تلاش می کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟