هشدار به دانشجویان عربستانی در امریکا؛ از بحث سیاسی و دینی خودداری کنید

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17727

بعد از فرمان اجرایی ترامپ در مورد منع ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به ایلات متحده آمریکا، دفتر فرهنگی عربستان سعودی در آمریکا، به دانشجویان سعودی در کشور امریکا هشدار داد از هرگونه بحث سیاسی و دینی خودداری کنند.

به گزارش شبکه خبری «العربیه»، دفتر فرهنگی عربستان سعودی در ایالات متحده به شهروندان دانشجوی خود در این کشور هشدار داده‌است که از هرگونه بحث سیاسی و دینی خودداری کنند.

دفتر فرهنگی عربستان در بیانیه‌ای که به تمام دانشجویان بورسیه خود در آمریکا فرستاده شده‌است، به آنها توصیه کرده که از مناطق خطرناک یا مشکوک دوری کنند و «به هیچ قیمتی» در تجمع‌های بزرگ اعتراضی شرکت نکنند.

بنا به آمار ارائه‌شده ۶۱ هزار و ۲۸۷ دانشجوی سعودی در نوامبر ۲۰۱۶ در ایالات متحده مشغول تحصیل بوده‌اند.

در این توصیه‌نامه همچنین به دانشجویان بورسیه سعودی گفته شده که برای پیشگیری از ایجاد هرگونه مشکل در ویزای تحصیلی خود مقررات و قوانین را رعایت کنند و هر جریمه‌ای را که بر عهده دارند، بپردازند و اگر باید در دادگاه حاضر شوند، این کار را بدون تأخیر انجام دهند.

در این بیانیه به دانشجویان عربستان توصیه شده که هر اطلاعات حاوی تصویر یا فیلم از مناطق جنگی در خاورمیانه را از موبایل یا لپتاپ خود پاک کنند.

دلیل این توصیه‌ها ذکر نشده، اما بنا به گمانه‌زنی رسانه‌ها به افزایش فشارها بر مسلمانان در آمریکا پس از اجرای فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان هفت‌ کشور عمدتاً مسلمان باز می‌گردد.

در سال‌های اخیر عربستان به دلیل موارد نقض حقوق بشر و مشکوک به جرایم جنگی در یمن و نیز ادامه بحث‌ها بر سر طراحان و اجراکنندگان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تحت فشار افکار عمومی ایالات متحده بوده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟