هزینه سفر چند میلیون دالری پادشاه عربستان به روسیه

  • انتشار: ۱۶ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 31574

پادشاه عربستان سعودی با هیاتی 1500 نفره به روسیه سفر و 2 هتل را به طور کامل اجاره کردند. سعودی ها بیش از 800 کیلوگرم غذا به روسیه آوردند. گفته می شود در این سفر دو روزه بیش از 3 میلیون دالر تنها هزینه اقامت پادشاه سعودی در روسیه تخمین زده شده است.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارشی از سفر پادشاه عربستان به روسیه به همراه هیات 1500 نفره ملازمانش ارائه داد.

در پی سفر تاریخی ملک سلمان بن عبدالعزیز به مسکو، مقامات سعودی دو هتل لوکس را به طور کامل اجاره کردند و فرش ها و پرسنل مخصوص به خود را به همراه بردند.

عبد العزیز 81 ساله در زمان خروج از هواپیما سوار بر زینه مخصوص خود شد که در تمامی سفرها آنرا به همراه دارد. اما در نیمه راه مشکلی پیش آمد و او مجبور شد باقی زینه ها را خود به پایین بیاید. صف طولانی از موتر ها با سرعت زیاد در حالی که از سوی نیروهای پلیس همراهی می شد، وی را به مرکز شهر رساند.

در این سفر نزدیک به هزار و پانصد نفر از جمله ۲۵ شاهزاده، پادشاه عربستان را همراهی می‌کردند. این افراد در دو هتل بسیار لوکس در مسکو اقامت داشتند.

گفته می‌شود این هتل‌ها به طور کامل در اختیار هیات سعودی قرار گرفته اند و مشتریانی که از قبل اتاق‌های خود را رزرو کرده بودند نتوانستند در آنجا اقامت داشته باشند. همچنین برخی رسانه‌های محلی می‌گویند که دکور اتاق‌ها با سلیقه عربی تغییر داده شدند. تنها رقم اسکان پادشاه سعودی و هیات همراهش ۳ میلیون دلار تخمین زده شده است.

علاوه بر شخصیت‌های سیاسی و وزیران سعودی، ۱۵۰ سرآشپز نیز در هیات اعزامی حضور داشتند تا غذاهای باب طبع پادشاه را فراهم کنند. گفته می‌شود ۸۰۰ کیلو مواد خوراکی نیز از عربستان به مسکو فرستاده شده بود. دو موتر مرسدس بنز نیز برای جابجایی ملک سلمان به مسکو انتقال داده شده بود.

همچنین برای خروج ملک سلمان از هواپیما یک راه زینه برقی طلایی درنظر گرفته شده بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟