هزاران تن در همایشی در کابل حمایت خود را از ائتلاف نجات افغانستان اعلام کردند

  • انتشار: ۸ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 29705

همایش بزرگ مردمی در حمایت از ایتلاف نجات افغانستان با شعار ” مردم افغانستان قهرمانان خود را تنها نمی‌گذارند” در کابل برگزار شد.

در این همایش که در حمایت از عظا محمد نور والی ولایت بلخ برگزار شده بود، شرکت کنندگان اظهارات گلبدین حکمتیار را نفاق افکنانه خوانده و بر حمایت خود از عطا محمد نور تاکید کردند.

سخنرانان این همایش، تحرکات سیاسی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی را در راستای تامین منافع کشورهای خارجی و بر خلاف مصالح ملی افغانستان دانستند.

جنرال مشتاق از فرماندهان سابق جهادی به عنوان یکی از سخنران های جلسه اذعان کرد که تعداد معدودی از افراد در ارگ ریاست جمهوری به دنبال انحصار قدرت هستند و تمام توافقات صورت گرفته برای تشکیل حکومت وحدت ملی را زیر پا میگذارند.

وی همچنین گفت که اقای حکمتیار آلت دست برخی از عناصر در جهت تخریب عطا محمد نور واقع شده و مردم افغانستان با توجه به سابقه ای که از حکمتیار و اقای نور در ذهن دارند، به طور قطع از والی بلخ حمایت کرده و دسیسه های موجود را پشت سر خواهند گذاشت.

در بخش دیگری از این همایش، رهبران حکومت وحدت ملی به عنوان عناصر توطئه گر یاد شدند و عنوان شد که حکومت وحدت ملی در تلاش است تا به ترور شخصیتی چهره های ملی اقدام نماید.

حسینی مدنی از فعالان سیاسی کشور نیز با یادکرد کارنامه مبارزاتی و سیاسی عطا محمد نور تاکید کرد که والی بلخ فردی با سابقه کار درخشان مردمی است. وی در بخشی از سخنان خود گفت: مردم افغانستان هیچ‌گاه خادمان خود را و کسانی‌که بیرق خدمت ‌را به دست دارند تنها نمی‌گذارند ما در برابر تمام توطئه‌ها و برنامه‌های شومی که در خدمت نفاق افگنان است و در فکر جدایی مردم افغانستان است و در فکر ترور شخصیت‌های کلان ماست می‌ایستیم.

در حاشیه این همایش، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خهای مختلف کابل با سر دادن شعارهایی علیه رهبران حکومت وحدت ملی و گلبدین حکمتیار خواستار محاکمه رهبر حزب اسلامی شدند.

آنها در شعار های خود اقای حکمتیار را عامل اصلی جنگ های داخلی می خواندند و خواستار محاکمه وی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی بودند.

گفتنی است که در این همایش بیش از یک هزار نفر از شخصیت های علمی و فرهنگی و دانشجویان شرکت داشتند. در دست شرکت کنندگان پلاکاردهایی مبنی بر حمایت از ائتلاف نجات افغانستان و عکس هایی از عطا محمد نور، جنرال دوستم و محمد محقق دیده می شد.

ائتلاف نجات افغانستان مدتی پیش توسط عطا محود نور والی بلخ، جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه در ترکیه اعلام موجودیت کرد. اعضای این ائتلاف خواهان ایجاد اصلاحات گسترده در حکومت وحدت ملی هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟