هزاران تن از باشندگان کندز در اعتراض به تصمیم ترامپ در مورد بیت المقدس اعتراض کردند

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34555

هزاران تن از باشندگان ولایت کندز در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، دست به تظاهرات زدند.

باشندگان ولسوالی خان آباد، و مرکز ولایت کندز با تظاهراتی بزرگ تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند. این چندمین تظاهرات مردم کندز در اعتراض به تصمیم مقامات آمریکایی در مورد اشغال قبله اول مسلمین توسط صهیونیست ها است.

این افراد با برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی و با دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل»، خشم و انزجار خود را از تصمیم غیرقانونی و تجاوزکارانه رییس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

تظاهرکنندگان خواهان لغو فرمان دونالد ترامپ را درباره قدس شریف شدند.

معترضان با بلند کردن پرچم های سفید طالبان، شعار های مرگ بر آمریکا می دادند و حمایت خود را از طالبان در مبارزه با آمریکا اعلام کردند.

این در حالیست که پیش از این نیز در بیشترهای ولایت های افغانستان، اعتراض های این چنینی برگزار شده بود. در روزهای گذشته نیز صدها نفر از مردم ولایت های کاپیسا، ننگرهار و غزنی، هرات، کابل، و چند ولایت دیگر در حمایت از قدس شریف و محکومیت تصمیم دونالد ترامپ تظاهرات کردند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، باوجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی، قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد. اقدام ترامپ با واکنش جهانی و محکومیت کشورهای اسلامی مواجه شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟