هدف نشست چرخبال پاکستانی کمک به داعش بوده

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14691

برخی منابع هدف از ورود چرخبال پاکستانی به ولایت لوگر را کمک، به گروه داعش در این ولایت عنوان می کنند.

حمیدالله حمید، ولسوال ازره ولایت لوگر به نقل از باشندگان و طالبان این ولسوالی می گوید، چرخبال پاکستانی برای تقویت گروه داعش به این ولایت نشست کرده بود.

روز پنج شنبه هفته قبل یک چرخبال پاکستانی با ۷ سرنشین اش که شامل خلبان روسی بنام تیانوف با ۶ نظامی پاکستانی از ایالات پنجاب پاکستان هستند، در لوگر فرود اضطراری داشت.

ولسوال ازره لوگر به نقل باشندگان و طالبان این ولسوالی می گوید، که این ۶ نظامیان پاکستانی بر فراز کوه یی بالا رفتند، تا به داعشیان تماس بگیرند، اما گروه طالبان زودتر رسیدند و پول های نقد و لباس های ارتش افغانستان را که تحایف پاکستانیان به داعشیان بوده با خود بردند.

آقای حمید می گوید: “۱۴۰ هزار دالر در این هلیکوپتر بوده که طالبان بین خود جمع کرده اند، و ۱۵۰ سوب لباس ارودی ملی یک ستلایت و یک جی پی اس و تفنگچه بوده، طالبان می گویند که برای داعش آورده بوده اند.”

به گفته ولسوال ازره ولایت لوگر، والی نام نهاد طالبان به این ولسوالی آمده است و در تلاش است تا این نظامیان پاکستانی را رها کرده و به حکومت پاکستان تسلیم کند، در حالیکه شورای ولایتی لوگر گفته های این مقام محلی را مهر تایید می گذارد.

حسیب الله ستانکزی، عضو شورای ولایتی لوگر می گوید: “بارها هواپیماهای پاکستانی به طالبان کمک کرده اند و حتی از هوا برایشان تجهیزات و پول پرتاب کرده اند، اما ما باز هم با این کشور سرحد داریم.”

ولسوال ازره لوگر می پذیرد، که دو بار شب هنگام چرخبال ها در حومه های این ولسوالی که طالبان در آن تسلط کامل دارند، نشست کرده است و ممکن است به گروه های شورشی تجهیزات رسانیده باشند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟