هدف از سفر معاون وزیر خارجه آمریکا، حل تنش سیاسی بین بلخ و کابل است

  • انتشار: ۱۱ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بازار شایعاتسیاست
  • شناسه مطلب: 36391

گفته می شود که هدف از سفر جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا به افغانستان، کاهش تنش بین عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت و سران حکومت وحدت ملی و به خصوص اشرف غنی است.

جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا در یک سفر اعلام نشده  وارد کابل شد و با مقامات حکومت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که معاون وزیر خارجه آمریکا با اشرف غنی، عبدالله و صلاح‌الدین ربانی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در خبرنامه آمده است که سالیوان همچنان با رهبران جوان جامعه مدنی، رسانه‌ها، تجاران و شخصیت‌های سیاسی دیدار و در باره ساختن یک آینده بهتر در افغانستان تبادل نظر کرده است.

ریاست جمهوری می‌گوید که رییس جمهور در دیدارش با سالیوان روی موضوعاتی چون پیشرفت‌های اقتصادی، حکومت‌داری خوب، مبارزه با ترویسم منطقه‌یی و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری صحبت کرده‌اند.

سفارت آمریکا در کابل نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سالیوان در دیدار با مقامات افغان بر لزوم برگزاری انتخابات شفاف و به موقع در این کشور تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین از مقر فرماندهی ماموریت حمایت قاطع و ناتو در افغانستان نیز دیدار کرده است.

این در حالیست که گفته می شود هدف از سفر آقای سالیوان به افغانستان، حل اختلافات بوجود آمده بین بلخ و کابل می باشد، هر چند تاکنون هیچ مقام حکومتی این خبر را تایید نکرده است.

حزب جمعیت اسلامی افغانستان و ارگ ریاست جمهوری این کشور تا کنون درباره اینکه معاون وزیر خارجه آمریکا برای حل تنش‌های اشرف غنی و عطامحمد نور به کابل آمده اظهار نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که کاخ سفید پیش از این با انتشار بیانیه‌ای از عطامحمد نور خواسته بود تا از طریق گفت‌وگو و تفاهم با ارگ ریاست جمهوری افغانستان زمینه انتقال مسالمت آمیز انتقال رهبری ولایت بلخ را فراهم کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟