هجوم بی سابقه مردم برای مهاجرت به اروپا

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 8606

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از طلوع نیوز، مقام‌ها در ریاست گذرنامه در کابل می‌گویند که روزانه بیش از ۲هزار جلد گذرنامه میان مردم توزیع می شود و ساعت کار این اداره سه برابر افزایش یافته است.

ریاست پاسپورت این روزها نسبت به هر زمان دیگر گواه حضور بیشتر هزاران تن است که برای بدست آوردن گذرنامه ها به این اداره میآیند.

این مراجعان سخت در تلاش هستند تا به زودترین فرصت ممکن کشور را ترک کنند.

سید مسعود جوان ۱۹ سال های است که میگوید که مکتب را تمام کرده اما اکنون هیچ زمینه ی کار برای جوانان فراهم نیست و امنیت نیز با گذشت هر روز بدتر میشود.

وی میگوید: “در اینجا اوضاع اقتصادی بسیار بد است کار و بار نیست، همه روزه انفجارها و حمله‌های انتحاری رخ می‌هند پس من می‌خواهم تا به اروپا بروم.”

عیسی خان جوان دیگری است که هوای پناهنده شدن را در اروپا در سر می‌پروراند.

وی می‌گوید که گرفتن گذرنامه کشورهای خارجی تقریبا ناممکن است و از همین رو وی می‌خواهد تا به ایران یا ترکیه قانونی سفر کند و سپس بگونه قاچاق به اروپا برسد.

اما درحالی که شهروندان کشور به امید یک زنده‌گی بهتر کشور را ترک می‌کنند، باید دشواری‌ها و حتا مرگ احتمالی را باید بپذیرند.

عبدالله پناهجوی افغان در یونان نیز خاطرنشان کرد: “آرزو می‌کنم یک زنده‌گی آرام داشته باشم؛ زیرا من با خارجی‌ها در پایگاه هوایی بگرام کار کردم؛ زنده‌گی کردن به من خطرناک شده بود و در نتیجه‌ تهدیدهای پی هم افراد مسلح من را ناگذیر کرد تا کشورم را ترک کنم و اکنون به یونان رسیده‌ام.”

درحالی که شمار پناهجویان افغان؛ سوری، عراقی و شماری از کشورهای دیگر در یونان، مقدونیه، صربستان و شماری از کشورهای دیگر رو به افزایش است، این کشورها نیز با فشارهای بیشتری روبرو شده‌اند.

درهمین حال؛ نیروهای مرزی مقدونیه ناگذیرشدند تا به هزاران پناهجو اجازه دهند که از مرز یونان وارد این کشور و سپس صربستان شوند و پس ازآن به کشورهای اروپای شمالی ازجمله فرانسه، ایتالیا وبریتانیا بروند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟