نیکلسون: سال 2018 بیش از یکهزار نظامی آمریکایی در خط مقدم جنگ افغانستان شرکت خواهند کرد

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 33814

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان می گوید؛ برای مقابله با گروه طالبان در سال 2018 لازم است که تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه جنرال جان نیکولسون، فرمانده نیروهای خارجی  در افغانستان تأکید کرد که بیش از 1000 نظامی آمریکایی سال آینده در نبردهای خط مقدم شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد که این افزایش نیرو تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی را در معرض خطر قرار خواهد داد به همین علت طیفی از امکانات هوایی و نظارتی برای حمایت از آنها به کار گرفته خواهد شد.

به نظر می رسد این اظهارات در چارچوب راهبرد جدید رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای افغانستان است. این برنامه که در ماه اوت گذشته ارائه شد افزایش بمباران های هوایی را در پی داشته است و در همین مدت 3000 نیروی کمکی آمریکایی به افغانستان اعزام شده اند.

او پیش بینی کرد تا دو سال دیگر نیروهای افغان 80 درصد جمعیت کشور را تحت کنترل دولت دربیاورند. در حال حاضر 64 درصد مردم افغانستان در چنین وضعیتی به سر می برند.

این گفته های مقام ارشد نظامیان آمریکایی در حالی مطرح می شود که طالبان مناطق بیشتری در اختیار خود گرفته است و فعالیت این گروه و گروه داعش در افغانستان به شدت در حال افزایش است.

چند روز گزارش هایی از ولایت شرقی ننگرهار منتشر شده بود که نشان می داد داعش در درگیری با طالبان مناطق بیشتری در کنترل خود درآورده است و به سوی مرکز بعضی از ولسوالی ها در حال پیشروی است.

در همین حال در شمال کشور نیز این گروه تروریستی مناطقی را تحت کنترل خویش درآورده است و علاوه بر دریافت عشر از مردم محل، صدها راس مواشی آنان را با خود برده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟