نیکلسون: استراتژی آمریکا برای افغانستان باعث گیج شدن طالبان شده است

  • انتشار: ۸ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31245

جنرال جان نیکلسون فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می گوید؛ استراتژی جدید آمریکا باعث شده است که رهبران طالبان درک کنند که نیروهای ناتو افغانستان را ترک نمی کند و این وضعیت آنان را گیج کرده است.

جنرال نیکلسون فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، ادعا می کند که استراتیژی جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، برای جنوب آسیا و افغانستان که ماه گذشته اعلام شد، نتایجی را در پی داشته است.

نیکلسون گفته است که استراتژی جدید امریکا برای جنوب آسیا که بر اساس وضیعت، انعطاف پذیری دارد، روحیۀ نیروهای امریکایی را تقویت کرده و در برابر شورشیان مثل طالبان پیشرفت های صورت گرفته است.

آقای نیکلسون گفته است که “ما تاثیر این استراتیژی را در سطح رهبری طالبان مشاهده می کنیم. آنان سال ها فکر می کردند که ما افغانستان را ترک خواهیم کرد. حال ما در ناتو تجدید تعهد کردیم و با پالیسی جدید ایالات متحده، آنان حال درک کرده اند که ما افغانستان را ترک نمی کنیم. بنابراین، این وضیعت آنان را گیج کرده است.”

بر اساس استراتژی جدید ایالات متحده برای کشور های جنوب آسیا، آمریکا حدود 3 هزار نیروی اضافی به افغانستان اعزام می کند و به این ترتیب، شماری نظامیان امریکایی در افغانستان به ۱۴۰۰۰ نفر خواهد رسید.

در این استراتژی، بر پاکستان فشار آورده خواهد شد تا حمایتش را از گروه های تندرو مستقر در آن کشور خاتمه دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟