نیویورک تایمز: 60 درصد درآمد گروه طالبان از قاچاق مواد مخدر تامین می شود

  • انتشار: ۸ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32649

یک رسانه خارجی نوشته است؛ سود طالبان از تولید هرویین در افغانستان افزایش یافته و براساس آمارها 60 درصد درآمد گروه طالبان از طریق قاچاق مواد مخدر تأمین می شود.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به این موضوع، دلیل این افزایش را ساده بودن آزمایشگاه تولید هیرویین می داند که وسایل آن می تواند در درون یک مکان خرد یا غار نیز جای بگیرد.

پلیس افغانستان و نیروهای ویژه امریکایی به نوشته نیویورک تایمز در سراسر این کشور در سال جاری به صورت تصادفی به این لابراتوارها برخورده اند. نیویورک تایمز نوشته که افغانستان 85 درصد مواد مخدر جهان را تولید می کند و این در حالی است که امریکا تنها در سال جاری 8 میلیارد دالر را برای مقابله با این پدیده هزینه کرده است.

گروه طالبان در سال 1994 اعلان کرده بود که با کشت و قاچاق مواد مخدر مبارزه مي کند اما سود تجارت مواد مخدر این گروه را واداشت که علاوه بر کشت این نوع مواد مخدر در تجارت و پروسس آن دخیل باشد.

کشت مواد مخدر در افغانستان باعث شده است که مصرف اين مواد در کشور بالا برود. بر اساس گزارش ها در حدود سه ميليون شهروند افغانستان معتاد به مواد مخدر است. اين در حالي است که شبکه هاي پخش و توزيع مواد در سطح شهر به آساني صورت مي گيرد و نهاد ها قادر به کنترل آن ها نيست. اين رقم اما، در حال افزايش است. افغانستان در سال های بعدي به احتمال زياد با آمار تکان دهنده ای از معتادين به مواد مخدر روبرو خواهد شد که مشکل جدي براي حکومت ايجاد خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟