نیویورک تایمز: آمریکا در حال طرحی است تا زندانیان القاعده، طالبان و داعش را در گوانتانامو نگهداری کند

  • انتشار: ۲۱ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیپارلمان
  • شناسه مطلب: 17881

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت؛ کاخ سفید در حال کامل کردن طرحی است که بر اساس این طرح، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا موظف به ‘استفاده از بازداشتگاه گوانتانامو برای بازداشت اعضای مظنون القاعده، طالبان و نیروهای وابسته که شامل افراد و شبکه های تروریستی که با داعش در ارتباط هستند’ خواهد بود.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که کاخ سفید در حال کامل کردن یک فرمان اجرایی است که به وزارت دفاع این کشور اجازه خواهد داد تا بازداشت شدگان داعش در زمان های آینده را به زندان گوانتانامو منتقل کند.

گزارش روزنامه نیویورک تایمز بر اساس نسخه پیشنویس این فرمان اجرایی ترامپ می افزاید: با وجود هشدارهای مسئولان امنیت ملی آمریکا و حقوقدانان، کاخ سفید در حال کامل کردن یک فرمان اجرایی است که به پنتاگون اجازه خواهد داد تا بازداشت شدگان داعش در زمان های آینده را به زندان گوانتانامو منتقل کند.

این روزنامه آمریکایی می نویسد، مسئولان کاخ سفید با پخش پیش نویس های این فرمان اجرایی در میان مسئولان امنیت ملی، از آنان خواسته اند تا نظرات خود را در آن مورد بدهند و این در حالی است که بر اساس آخرین نسخه این پیش نویس، موضوع انتقال بازداشت شدگان داعشی همچنان در این فرمان اجرایی به قوت خود باقی مانده است.

گزارش این روزنامه آمریکایی در حالی است که برخی از مقام های وزارت دفاع و سازمان های اطلاعاتی آمریکا در دوران باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا فاش کرده بودند که دستکم 20 تا 30 نفر از زندانیانی که در دو یا سه سال گذشته از بازداشتگاه گوانتانامو آزاد شده اند همکاری با گروه های تروریستی بویژه گروه های جبهه النصره و داعش در خاک سوریه را از سر گرفته اند.

این مقام های آمریکایی همچنین مدعی شدند که شمار زیادی از زندانیان آزاد شده از گوانتانامو، فعالیت های تروریستی خود را کنار گذاشته اند.

در همین خصوص، برخی از مقامات کاخ سفید و کنگره آمریکا فاش کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد، ارسال اسلحه به کشور های عربستان و بحرین را که در زمان اوباما بدلیل نقض حقوق بشر در این کشور ها متوقف شده بود، از سر بگیرد.

برخی مقامات کاخ سفید و کنگره آمریکا در گفت وگو با نشریه واشنگتن تایمز فاش کردند که دولت جدید آمریکا طرح تازه ای را به منظور ارسال اسلحه به کشورهای عربستان سعودی و بحرین در دست بررسی دارد.

باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا ارسال اسلحه به این کشورها را به دلیل نقض قوانین معطوف به حقوق بشر ممنوع کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟