نیوزیلند سه نیروی غیر جنگی دیگر به افغانستان اعزام می کند

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29492

تنها چند روز پس از آنکه آمریکا عنوان کرد سربازان خود را در افغانستان افزایش خواهد داد و از هم‌پیمانان خود نیز درخواست کرد تا چنین کنند، نیوزیلند عنوان کرد سه تن از نیروهای غیر جنگی دیگر به نظامیان خود می‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا سیاست خود را برای خاتمه دادن به درگیری‌ در افغانستان اعلام کرد و از فرستادن نیروهای بیشتر این کشور به جنگ بی‌فرجام افغانستان خبر داد. وی اشاره کرد سربازان بیشتری را به طولانی‌ترین جنگ آمریکا اعزام خواهد کرد.

مقامات رسمی آمریکا گفته‌اند ترامپ برنامه‌هایی مبنی بر اعزام ۴۰۰۰ سرباز آمریکایی دیگر و افزودن آنها به حدود ۸۴۰۰ نیرویی که در حال حاضر در افغانستان مستقر هستند، مصوب کرده است. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفته است سربازان در حال گزینش هستند.

ترامپ گفت از ائتلاف هم‌پیمانان درخواست خواهد کرد که با  سربازان و منابع مالی خود از طرح جدید او حمایت کنند تا به جنگ شانزده ساله افغانستان پایان دهند.

اطلاعیه مارک میشل، وزیر دفاع نیوزیلند برای افزایش شمار سربازان نیوزیلندی در کابل در پی درخواست ناتو برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان است که اوایل سال جاری اعلام شد.

نیوزیلند از سال ۲۰۰۱ در افغانستان نیروی نظامی دارد. حضور این نیروها از سال ۲۰۱۳ کمرنگ شده است اما این کشور همچنان شماری از نیروهای خود را برای تربیت افسران محلی در افغانستان حفظ کرده است.

میشل گفت: نیوزیلند در مقابله با خطر تروریسم جهانی و حمایت از ثبات در افغانستان دوشادوش هم‌پیمانان خود خواهد ایستاد.

بیل اینگلیش، نخست وزیر نیوزیلند گفت دولت فرمان خود را برای تصمیم گیری درباره اعزام نیروهای جنگی به افغانستان تا پیش از انتخابات ۲۳ سپتامبر نیوزیلند صادر کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟