نیروهای حشد الشعبی عراق در آزادسازی شهر تلعفر حضور فعال دارند

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29405

سخنگوی تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی عراق گفته است که نیروهای الحشد الشعبی در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق در عملیات آزادسازی شهر تلعفر حضور فعال دارند.

احمد الاسدی افزود که نیروهای الحشد الشعبی هم اکنون در محیط شهر تلعفر قرار دارند و در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق در عملیات آزادسازی مرکز شهر تلعفر مشارکت می کنند.

وی هماهنگی بین نیروهای الحشد الشعبی با دیگر نیروهای مسلح عراق را ممتاز دانست و گفت که همه نیروهای عراقی مشارکت کننده در عملیات آزادسازی تلعفر با یک نفس واحد در کنار هم در این عملیات حضور دارند.

الاسدی خاطر نشان ساخت که الحشد الشعبی بر اساس قانون مصوب در پارلمان و حکم حکومتی بخشی از نیروهای مسلح عراق به شمار می رود و تحت فرماندهی فرمانده کل قوای مسلح عراق قرار دارند.

به گفته وی، الحشد الشعبی بعد از سه سال از شکل گیری و دستاوردهایی که در جنگ با تروریسم و دفاع از تمامیت اراضی عراق به دست آورده تبدیل به بخشی از سیستم دفاعی عراق شده است.

سخنگوی الحشد الشعبی با اشاره به اینکه تصمیم مشارکت نیروهای الحشد الشعبی در عملیات تلعفر، یک تصمیم کاملا عراقی است تاکید کرد که الحشد الشعبی ثابت کرده است که دخالت های منطقه ای و فشارهای بین المللی نمی تواند اراده مردم عراق را بشکند.

احمد الاسدی افزود که نخست وزیر به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق بر مشارکت الحشد الشعبی درعملیات آزادی تلعفر اصرار ورزید و امروز این نیروها در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق در عملیات آزادسازی تلعفر حضور فعال دارند.

وی در خصوص ادعاها مبنی بر وجود عناصری از الحشد الشعبی در اراضی سوریه گفت که الحشد الشعبی هیچ رزمنده ای در خارج از اراضی عراق ندارد و تنها در داخل اراضی کشورش و تحت فرماندهی فرمانده کل قوای مسلح عراق می جنگد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟