نیروهای امنیت ملی یک فرمانده ارشد گروه تروریستی القاعده را در غزنی به هلاکت رساندند

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18355

اداره امنیت ملی افغانستان می گوید؛ در جریان عملیات نیروهای قطعه خاص ریاست عمومی امنیت ملی در ولسوالی ناوه ولایت غزنی یکی از فرمانده های ارشد شبکه تروریستی القاعده به هلاکت رسیده است.

در بیانیه امنیت ملی افغانستان آمده است؛ نیرو های قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی طی یک عملیات به تاریخ نهم ماه جنوری در ولسوالی ناوه ولایت غزنی یکتن از فرماندهان برجسته شبکه تروریستی القاعده بنام سیف الله اختر را همراه با یکی دیگر از همراهانش کشته اند.

سیف الله اختر یکتن از رهبران برجسته گروه القاعده بود که در زمان رژیم طالبان رهبری جنگجویان پاکستانی را بر عهده داشت و نزدیک به ۳۰ هزار جنگجو را به هدف جنگ در کشور های آسیای میانه در افغانستان جمع نموده بود.

در بیانیه امنیت ملی گفته شده؛ سیف الله اختر در آن زمان با رهبر فعلی گروه القاعده ایمن الظواهري مسولیت یک مرکز مهم تروریستان را در بگرام و همچنان مسوول یکی از کمپ های دیگر تروریستان خارجی در ریشخور شهر کابل بر عهده داشته است.

سیف الله اختر دو بار در پاکستان بازداشت شده بود اما توسط حلقات خاص آن کشور هر دوبار به زور از زندان رها و به منظور جنگ به افغانستان فرستاده شده بود.

او همچنان بر ضد دولت افغانستان رهبری تروریستان مسلح پاکستانی را بر عهده داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟