نیروهای امنیتی پاکستان چند تبعه افغانستان را در ارتباط با حمله تروریستی لاهور بازداشت کردند

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 18193

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی پاکستان اعلام کردند با شناسایی برخی عناصر مرتبط با حمله انتحاری مرگبار اخیر در لاهور، 40 نفر از جمله چند تبعه افغانستان را در ارتباط با این اقدام تروریستی شناسایی و بازداشت کردند.

رسانه های پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند پس از اجلاس فوق العاده نهادهای امنیتی و نظامی ارتش و سازمان های امنیتی دولتی در شهر لاهور، قرار شد عملیات های ویژه ای برای شناسایی عاملان حمله انتحاری در لاهور انجام شود.

در جریان این عملیات ها، نیروهای پولیس و نهادهای اطلاعاتی 40 مظنون را در ارتباط با حمله انتحاری لاهور بازداشت کردند که در میان آنان چند تبعه افغان نیز به چشم می خورند.

منابع افغانستان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده یا واکنش خاصی نشان نداده اند.

جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان با ابلاغ دستور فوری به نهادهای اطلاعاتی زیر نظر ارتش، ضمن تاکید بر همکاری با قوای دولتی برای پیگیری و تحقیقات درباره حمله انتحاری در لاهور، خواستار شناسایی فوری عناصر این حمله و مجازات آنان شد.

محمدنواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز با سفر به شهر لاهور و برگزاری نشست فوق العاده بررسی وضعیت پس از حمله انتحاری لاهور اعلام کرد که راه اندازی عملیات های بی رحمانه علیه تروریست ها و همدستان آنان تنها پاسخ مناسب به اقدامات این عناصر در کشور است.

انفجار انتحاری که غروب روز دوشنبه در مقابل پارلمان ایالت پنجاب در شهر لاهور پاکستان رخ داد، دست کم 15 کشته و دهها نفر دیگر مجروج برجای گذاشت.

گروه تروریستی موسوم به ‘جماعت الاحرار’ از شاخه های انشعابی طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟