نیروهای امنیتی شب گذشته اطراف خانه دوستم را ترک کردند اما ابهامات همچنان باقی ماند

  • انتشار: ۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18537

افراد نزدیک به جنرال دوستم می‌گویند، نیروهای امنیتی که در چهار اطراف منزل معاون اول ریاست جمهور در منطقه شیرپور جابجا شده بودند، شب گذشته دوباره منطقه را ترک کرده و تجهیزات‌شان را هم از منطقه بیرون کشیدند اما هیچ مقام امنیتی به طور واضح و مشخص دلیل این محاصره را اعلام نکرد و این ابهاماتی را دراین زمینه به جای گذاشت.

آقای دوستم شب گذشته در حضور شماری از طرفدارانش در منزلش در کابل صحبت می‌کرد، گفت که اگر محاصره خانه و محل کارش درست می‌بود، پس چرا رهبری نیروهای امنیتی افغانستان این موضوع را رسما اعلام نکرد. او افزود که جابجایی نیروها و تانک‌ها در “آن نزدیکی‌ها” روال عادی تامین امنیت در کابل بوده و هیچ ربطی به اختلافات او و رئیس جمهوری ندارد.

نیروهای که پیرامون اقامتگاه و دفتر عبدالرشید دوستم مستقر شدند، به هیچ واسطه‌ای اجازه عبور و مرور ندادند و گفتند که در حالت “احضارات” درآمده اند. نیروهای ویژه پولیس، پلیس نظامی، ارتش، امنیت ملی و واکنش سریع در قالب گارنیزیون ماموریت محاصره خانه معاون اول جنجالی ریاست جمهوری افغانستان را به عهده گرفته‌اند. این آماده‌باش نیروها از دیشب شروع شد و در ساعت ۹ صبح شدت گرفت. هیچ مقام دولتی به صراحت در مورد این وضعیت حرف نمی‌زند.

اما بابر فرهمند رئیس دفتر مطبوعاتی جنرال دوستم این گزارش ها را رد کرد که گویا نیرو‌های مسلح افغان منزل جنرال دوستم را محاصره کرده‌اند.

اما به گفته وی، آن‌ها نمی‌دانند که این تعداد قوای امنیتی در اطراف منزل جنرال دوستم برای چه هدفی جابجا شده‌ بودند.

وی گفت: هر چند ما تلاش کردیم و با مسئولان درجه اول امنیتی مانند رئیس امنیت و مشاور امنیت ملی صحبت کردیم ولی آن‌ها اظهار بی‌خبری کردند. بعداً متوجه شدیم که قوماندان گارنیزیون شهر کابل گفت، بر اساس کدام راپور در منطقه شیرپور جای که منزل جنرال صاحب دوستم موقعیت دارد، عملیات تلاشی را به راه انداخته‌اند.

رئیس دفتر مطبوعاتی جنرال دوستم گفت، آن‌ها بدون این‌که دلیل جابجایی این نیرو‌ها را بدانند، این قوا منطقه را ترک کردند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز می‎گوید، جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی در منزل اش به دوستان خود گفت، هر اقدام بر ضد وی حکومت را تضعیف می‌کند.

خبرگزاری رویترز از قول جنرال دوستم می‌نویسد که می‌گوید: ” پیام من به رئیس جمهور این‌است که وحدت ملی را حفظ کند.”

بابر فرهمند رئیس دفتر مطبوعاتی دوستم می‌گوید، آن‌ها در این قضیه با لوی څارنوالی همکاری می‎کنند، اما صدور امر بازداشت ۹ تن از محافظان جنرال دوستم را رد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟