نیروهای ارتش سوریه چندین چاه نفتی را از داعش بازپس گرفتند

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 26428

ارتش سوریه همراه با دیگر نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور چندین چاه نفتی را از گروه «دولت اسلامی» (داعش) بازپس گرفتند.

ارتش سوریه که تحت حمایت حملات شدید هوایی روسیه در جنوب غربی رقه پیشروی می‌کند، شنبه، ۱۵ جولای اعلام کرد که کنترول شش میدان نفتی و چندین روستا را در صحراهای این ناحیه از دست داعش خارج کرده‌است.

نیروهای سوری ماه پیش توانستند شهر الرصافه و چاه‌های نفتی آن را از چنگ داعش خارج کنند. این پیروزی نخستین موفقیت عمده ارتش سوریه در ولایت رقه بود. شش میدان نفتی بازپس‌گرفته‌شده در جنوب الرصافه قرار دادند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، آخرین پیروزی‌های ارتش سوریه باعث شده تا اکنون دمشق بر قلمروی وسیعی از شرق ولایت حماء گرفته تا شرق حمص و آستانه ولایت های رقه و دیرالزور مسلط شود.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، حملات هوایی جنگنده‌های روس نیز شدت گرفته‌اند و در روزهای گذشته مواضع داعش را در حوالی شهر پالمیرا بمباران کرده‌اند.

هدف بعدی ارتش سوریه بیرون‌راندن داعش از شهر السخنه در شمال شرقی شهر باستانی پالمیرا است.

السخنه دروازه ورود به ولایت دیرالزور است. نزدیک‌شدن به دیرالزور از آن رو اهمیت دارد که احتمالاً داعش در صورت بیرون‌رانده‌شدن از رقه آنجا را به مقر اصلی خود بدل خواهد کرد.

نیروهای سوریه در روزهای اخیر بارها از پیروزی‌هایشان در صحرای شمال شرق پالمیرا خبر داده‌اند. آنها در این چند روز میدان گازی الهیل را بازپس گرفتند و خود را به ۱۸ کیلومتری السخنه رساندند. پیش از آن نیز میدان نفتی آراک از کنترول داعش خارج شده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟