نگرانی یک سازمان صلح طلب به دلیل استفاده عربستان از سلاح های اسپانیایی علیه مردم یمن

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 28672

سازمان صلح سبز می گوید این نگرانی وجود که 300 کانتینر مواد انفجاری که از اسپانیا به عربستان ارسال شده است، علیه غیر نظامیان در یمن استفاده شود.

‌میدل ایست مانیتور نوشت: سازمان صلح سبز نگران است مواد منفجره ای که به عربستان ارسال می شود، برضد مردم غیرنظامی یمن استفاده شود.

این پایگاه اینترنتی انگلیسی در گزارشی نوشت: به گزارش سازمان صلح سبز، مادرید بیش از 300 کانتینر مواد منفجره برای عربستان سعودی ارسال کرده است. این سازمان نگران است از این مواد منفجره برای ارتکاب جنایات جنگی در یمن استفاده شود.

آلبرتو استیونز، سخنگوی سازمان صلح سبز، در گفتگو با الجزیره گفت: ما این نگرانی را با دولت اسپانیا در میان گذاشته ایم و آنها به ما اطمینان دادند در مدارک همراه مجوزهای فروش این تسلیحات صراحتا بر موارد منع استفاده از آنها تاکید شده است.

اما وی با اشاره به گزارش عملکرد ریاض در برخی موارد خاص، درباره پایبندی مقامات سعودی به این تعهدات ابراز تردید کرد.

استیونز از مقامات اسپانیا خواست فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کنند زیرا این خطر وجود دارد که از این تسلیحات برای ارتکاب جنایات جنگی در یمن استفاده شود.

به گزارش این سازمان صلح طلب، اسپانیا بعد از آمریکا و انگلیس سومین صادر کننده بزرگ سلاح به عربستان سعودی است. این سلاح ها شامل جنگنده، خمپاره و دیگر انواع مهمات می شوند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟