نگرانی نماینده غیرنظامی ناتو از وضعیت روستای میرزاولنگ سرپل

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28439

بعد از اینکه طالبان و داعش در روستای میرزاولنگ ولایت سرپل تعداد زیادی از غیرنظامیان را قتل عام کرد، نماینده غیرنظامی ناتو وضعیت در سرپل را نگران کننده خواند و گفته است: نگران خانواده هایی است که احتمال کشتار آنها از سوی طالبان و داعش می رود.

آقای زیمرمن نماینده‌ی غیرنظامی ناتو در افغانستان می گوید؛ خشونت و ویرانی مانع پیشرفت افغانستان می‌شود.

در خبرنامه‌ی ناتو که روز گذشته (دوشنبه) پخش شد به نقل از کورنلیوس زیمرمن، نماینده غیرنظامی ناتو آمده است: “من بسیار نگران گزارش‌ها مبنی بر کشتار ده‌ها مرد، زن و کودکان و گروگان گرفتن خانواده‌ها در سرپل هستم.”

زیمرمن تاکید کرده است که ناتو با قوت در کنار مردم و حکومت افغانستان برای تامین صلح و ثبات ایستاده است.

این در حالیست که ظاهر وحدت، والی سرپل خطاب به حکومت مرکزی و جامعه‌ی جهانی هشدار می‌دهد که اگر برای رهایی منطقه‌ی “میرزاولنگ” ولسوالی صیاد این ولایت اقدام نکنند، طالبان تمام باشندگان این منطقه را به قتل می‌رسانند.

همچنین سخنگوی والی سرپل گفته است، که اعضای گروه طالبان و داعش روز یکشنبه با ورود به منطقه میرزااولنگ، ۵۲ غیرنظامی را “به صورت فجیعی” کشتند.

آقای امانی گفته است که مهاجمان وابسته به این دو گروه پس از ورود به این منطقه، غیرنظامیان را از خانه‌های خود بیرون کردند، برخی را سلاخی کردند، بعضی را سربریدند، شماری دیگر را از کوه‌ها به زیر انداختند و عده‌ای دیگر را به گلوله بستند.

سخنگوی والی سرپل افزود که اجساد قربانیان هنوز هم در محل رویداد باقی مانده و شورشیان آنها را اجازه نداده که دفن شود.

او افزود که ساکنان منطقه میرزااولنگ به حدود ۱۵۰ خانوار می رسید که در جریان جنگ شماری از آنها آواره شدند و شماری دیگر هنوز به صورت “اسیر” در کنترل شورشیان هستند.

آقای امانی همچنین گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی محلی حدود ۴۸ ساعت جنگیدند، اما با شکست در برابر مهاجمان، از منطقه بیرون شدند. به گفته او، ۴ نفر از این نیروها زخمی شدند.

او گفت که مقام‌های محلی بارها از دولت مرکزی تقاضا کردند که نیروهای تازه‌نفس به منطقه اعزام کند، اما تا حال هیچ نیرویی به منطقه نرسیده است.

میرزااولنگ با شهر سرپل حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟