نگرانی دیدبان حقوق بشر در مورد تلفات غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 44863

دیدبان حقوق بشر ضمن نگرانی در مورد تلفات غیر نظامیان در نتیجه حملات هوایی ارتش افغانستان و ناتو می گوید که تلفات غیر نظامیان به دلیل عدم توانایی حکومت افغانستان در مورد تحقیقات، روز به روز بیشتر می شود.

دیدبان حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی در مورد حملات هوایی نیروهای ارتش افغانستان و ناتو می گوید که ماموریت حمایت قاطع در افغانستان بدون تحقیق در مورد حملات هوایی خود، صدمه رسیدن به غیر نظامیان را رد می کند.

پاتریشیا گوسمن پژوهشگر ارشد امور افغانستان در دیدبان حقوق بشر می گوید که ناتو موظف است نقش خود را در حملات هوایی که ممکن است قوانین جنگ را نقض کرده باشد، بررسی کند.

این نهاد بشری می گوید بررسی هایشان نشان می دهد که ایالات متحده در تحقیقات خود روی تلفات غیر نظامیان در حملات هوایی در افغانستان، بسیار به ندرت با شاهدان عینی صحبت کرده و یا به ساحه می روند.

گوسمن می گوید که ماموریت ناتو در افغانستان و اعضای آن، ادعای صدمه رسیدن به افراد ملکی را بدون آن که حتی در محل تحقیق کنند رد کرده، به قربانیان غرامت پرداخت نکرده و حتی در شناسایی به اشتباهاتی که رخ داده است، ناکام بوده اند.

دیده بان حقوق بشر می گوید حکومت افغانستان حتی ظرفیت تحقیقات در مورد تلفات غیر نظامیان را در حملات نظامی شان ندارند و به همین علت نگرانی ها در مورد صدمه رسیدن به غیر نظامیان در حملات هوایی ارتش، روز بروز بیشتر شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟