نگرانی جوزف ووتل از بازگشت داعشی های شکست خورده به کشورهای اصلی شان

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 37718

جنرال جوزف ووتل رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا می گوید یکی از موضوعات نگران کننده بعد از شکست داعش، بازگشت جنگجویان این گروه به کشورهای اصلی شان است. گفته می شود هزاران جنگجوی داعش بعد از شکست در عراق و سوریه به کشورهایشان بازگشته اند.

به نقل از پايگاه اينترنتي کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريکا ، جنرال جوزف ووتل Joseph L. Votel ، رئيس ستاد فرماندهي مرکزي آمريکا، بيست و هفتم فبروری با حضور در نشست استماع کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان‌ آمريکا گفت «يکي از موضوعات نگران کننده پس از شکست داعش در خاورميانه اين است که جنگجويان اين گروه از عراق و سوريه در حال بازگشت به خانه هستند.»

بر اساس تخمين هاي موسسه سوفان و شبکه راهبرد جهاني، 5006 جنگجوي داعش به کشورهاي مبدأ خود بازگشته اند. به صورتي خاص، نهصد تن از آنها به ترکيه و 780 تن از آنها عربستان سعودي بازگشته اند.

جنرال ووتل گفت: « مطمئنا اين جنگجويان که مي توانند اين از اين مناطق جنگي باز گردند قادرند از تجربه ها و تاکتيک هاي خود را در ديگر مکان ها استفاده کنند. علاوه بر اين آنها که افراطي شده اند اين توانايي را دارند تا برخي ديگر از افراد را نيز با خود همراه کنند (بر آنها تأثير گذاري داشته باشند). اين يک موضوع مهم مورد نگراني ما محسوب مي شود.»

ابراز نگراني آمريکا در حاليست که هيلاري کلينتون وزير امور خارجه سابق آمريکا در کتابش اعتراف مي کند که داعش ساخته آمريکاست.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟