نور و محقق در مورد اوضاع سیاسی کشور بحث و تبادل نظر کردند

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 39484

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در سفر به بلخ با عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت، دیدار و در مورد وضعیت جاری کشور بحث و تبادل نظر کردند.

آقای نور در صفحه اجتماعی فیسبوک خود نوشته است؛ عطامحمدنور، رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی با محمدمحقق، معاون ریاست اجرایی و رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، دیدار نمود.

در این دیدار هردو جانب روی وضعیت موجود، امنیت و مسایل مهم ملی، بحث و تبادل نظر نمودند.

دیدار این دو شخصیت های در حالی انجام می شود که گمانه زنی ها در مورد بازگشت زودهنگام جنرال دوستم به کشور به گوش می رسد.

در سفر بن علی یلدریم به کابل، در مورد بازگشت آقای دوستم به کشور بحث و تبادل نظر شده است، هر چند که رئیس جمهور در این مورد چیزی نگفته است.

بعد از سفر نخست وزیر ترکیه به کابل، منبع معتبری از حکومت وحدت ملی که نخواست نامش فاش شود، گفته است، آقای دوستم احتمالن تا یک هفته‌ی دیگر به کشور برمی‌گردد.

هرچند این منبع در مورد جزئیات توافق میان دوستم و غنی چیزی نمی‌گوید، اما می‌افزاید که یکی از موضوع‌های مورد بحث میان بن‌علی ییلدرم، نخست‌وزیر ترکیه و ارگ ریاست جمهوری، چگونگی برگشت آقای دوستم به افغانستان بوده است.

به نقل از منبع، توافق روی برگشت آقای دوستم به کشور یکی از پیشنهادهای عطامحمد نور، والی پیشین بلخ به جانب ارگ بوده است.

همزمان محیی‌الدین مهدی، عضو حزب جمعیت به سلام‌وطندار گفته است، یک تشکل سیاسی‌ زیر نام ائتلاف بزرگ ملی با حضور محور مردم افغانستان، جبهه‌ی نوین افغانستان، شورای حراست و ثبات و ائتلاف نجات افغانستان شکل می‌گیرد.

به گفته‌ی آقای مهدی، در ائتلاف جدید –که به‌عنوان یک تکت انتخاباتی وارد عرصه‌ی سیاسی افغانستان خواهد شد- عطامحمد نور، حاجی محمد محقق و عبدالرشید دوستم نقش کلیدی خواهند داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟