نور: ما از زور در برابر حکومت کار می گیریم

  • انتشار: ۲۸ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46375

عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت در همایشی که برای حمایت از اسدالله شریفی در بلخ برگزار شده بود، گفت که وقتی که حکومت در برابر ما زور می گوید ما هم در برابرش از زور استفاده می کنیم، همان طور که در برابر شوروی و داکتر نجیب زور گفته بودیم.

عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت که روز گذشته (شنبه) در همایش مردمی حمایت از اسدالله شریفی کاندید حذف‌شده از لیست نهائی انتخابات مجلس نمایندگان صحبت می کرد، گفت که دیگر زمان درخواست اصلاح نظام گذشته و ما خواهان تغییر آن هستیم.

آقای نور استقلال کمیسیون مستقل انتخابات را به پرسش کشید و گفت، این کمیسیون تنها در سطح نام مستقل است و کارکرد آن از جای دیگری مدیریت می‌شود. بنابراین به گفتۀ آقای نور، باید از حق نامزدان حذف‌شده دفاع کرد.

آقای نور گفت که نام تعدادی از شخصیت های مطرح، وطنپرست و صادق مانند اسدالله شریفی، سناتور آصف عظیمی، فوزیه کوفی، معصومه خاوری، غلام سخی نوید، قیس احسن، جاوید زمان و برخی دیگر از شخصیت های با نفوذ بنابر زد و بندهای سیاسی از فهرست نهایی حذف شده است. او گفت؛ ما با تمام توان یکجا با مردم برای حق خواهی در کنار نامزدانی که مظلوم‌ واقع شده اند، به خصوص در کنار نماینده مردم بلخ اسدالله شریفی خواهیم ایستاد.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به هواداران شریفی گفت: «سوچ برق کابل در دستان شماست، می‌توانید در هر حرکت مدنی از آن استفاده کنید.»

آقای نور در پایان، با لحن تندی حکومت وحدت ملی را مخاطب قرار داد و گفت: «در برابر ما زور می‌گویند. از منطق حرف می‌زنیم، بازهم زور می‌گویند. اما در نهایت ما نیز در برابرشان زور خواهیم گفت، همان‌طور که در برابر شوروی و داکتر نجیب گفته بودیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟