نور: اگر به خواست ائتلاف توجه نشود، خواست هایمان را با قدرت بر حکومت تحمیل می کنیم

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 27949

عطا محمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی به دولت افغانستان اخطار می‌دهد که اگر به خواست‌های ایتلاف نجات افغانستان بی توجهی صورت بگیرد، این خواست‌ها را با استفاده از قدرت بر دولت تحمیل خواهد کرد.

والی بلخ که در جمع هزاران نفر از هواداران خود در بلخ سخن می گفت با حمله شدید به رئیس جمهور گفت که خدف ما راست کردن پاهای کج این حکومت است.

وی که از اعضای اصلی ائتلاف نجات افغانستان است در سخنان خود تصریح کرد: طرف ما ارگ ریاست جمهوری ا‌ست و افزود که ما به ارگ‌نشینان می‌گویم تا زمان که عدالت بوجود نیاید و انحصار قدرت را از پنج نفر کم نکنید، ما در برابر شما قرار داریم.

عطا محمد نور ضمن اینکه خدف خود و متحدانش را ایجاد یک حکومت وسیع با زمینه خضور تمام مردم افغانستان خواند یاداور شد که در حکوکت وحدت ملی دامنه جنگ ها و نا ارامی ها بیشتر شده و هر روز شهروندان بیشتری طعمه و قربانی این جنگ می شوند.

وی همجنین گستردش فساد اداری را در حکومت غیر قابل قبول دانست و گفت: در حال حاضر پول‌های جامعه جهانی در افغانستان دزدی می‌شود.

 

رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی از نهادهای خارجی خواست تا پول‌های شان‌ را در راستای بهتر شدن زندگی مردم به مصرف برسانند.

آقای نور در این مراسم ضمن حمایت از جنرال دوستم معاون اول ئریس حمور که به ترکیه تبعید شده گفت که ما خواهان حضور جنرال دوستم به عنوان معاون اول ریاست جمهوری هستیم وو اگر حکومت بی‌توجهی کند، خواست های خود را با قدرت بر‌ ارگ تحمیل خواهیم کرد.

در عین حال محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه  و از اعضای شورای ائتلاف گفت که تبعیض در ادارات دولتی، بیداد می‌کند و صلاحیت‌های اجرایی وزارت‌خانه گرفته شده و حتا بعضی از وزارت‌خانه‌ها به حالت تعلیق درآمده‌اند.

رهبر حزب وحدت مردم افغانستان از سران حکومت خواست تا سیاست حذف و طرد را بس کنند و به حقوق سایر اتابع افغانستان نیز احترام بگذارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟