نوجوانان مهاجر افغانستانی به طور متوسط 490 روز منتطر پاسخ اداره مهاجرت سوئدن می مانند

  • انتشار: ۷ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 18666

گزارش های آماری نشان می‌دهد که نوجوانان افغان به طور متوسط ۴۹۰ روز در انتظار دریافت پاسخ از طرف اداره مهاجرت سوئدن می‌مانند. در حالی‌که زمان در نظر گرفته شده برای بررسی پرونده‌ها از سوی اداره مهاجرت، شش ماه است.

یوسفین لووگرن مدیر توسعه کیفیت اداره مهاجرت سوئدن به رادیو سوئد گفته است که برای نوجوانان افغان، زمان متوسط برای دریافت پاسخ از اداره مهاجرت ۴۹۰ روز است. این زمان برای سایر نوجوانان با ملیتهای دیگر به مراتب کمتر است.

او همزمان تاکید می‌کند که اداره مهاجرت به پرونده افراد اولویتی بر اساس ملیت نمی‌دهد. اما در پاسخ به اینکه چرا زمان پاسخ دادن به افغان‌ها بیشتر از دیگران است می‌گوید: نمی‌‌توانم به جزییات بپردازم، اما در مجموع می‌توان گفت که ممکن است زمان بررسی هر پرونده بسته به نیاز آن پرونده افزایش یابد.

از طرف دیگر والی ها از سوی دولت ماموریت داشته‌اند تا راهکارهایی برای بررسی پرونده نوجوانان تنهای پناهجو به دولت پیشنهاد کنند. اکنون از سوی این ادارات به دولت پیشنهاد شده است تا زمان بررسی پرونده پناهجویی نوجوانان تنهای پناهجو را به چهار ماه محدود کند.

امیر هاشمی نیک، مدیر توسعه ولایت ها معتقد است زمان بررسی کنونی بسیار طولانی ست و نوجوانان پناهجو بیش از حد منتظر می‌شوند. او گفته است که دولت مسئولیت دارد تا حقوق این بچه ها را رعایت کند. به ویژه این نوجوانان که پدر و مادری همراه خود ندارند.

محمد یکی از نوجوانانی ست که حدود دو سال در انتظار دریافت پاسخ از اداره مهاجرت بوده است. او در این مدت دچار مشکلات بسیاری شده است. او می‌گوید: در این مدت انتظار، خیلی به من فشار آمد و به افسردگی دچار شدم و به همین دلیل بسیاری از دوستانم را از دست دادم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟