نواز شریف به عربستان می رود/ احتمالا ترامپ با وی دیداری ندارد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 22819

نخست وزیر پاکستان که از سوی عربستان برای شرکت در نخستین اجلاس عربی-آمریکایی در سطح سران، به ریاض دعوت شده است، امشب اسلام عازم عربستان می شود اما خبری از برنامه دیدار دوجانبه وی با ترامپ در ریاض نیست.

عربستان در هفته جاری میزبان نخستین اجلاس کشورهای عربی-اسلامی-آمریکا در سطح سران خواهد بود. اشرف غنی رئیس جمهور و محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان هم از جمله شرکت کنندگان این جلاس خواهند بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، روز گذشته واشنگتن را به مقصد ریاض ترک کرد.

پاکستان به رغم تلاش های فراوان برای تنظیم ملاقات دوجانبه و اختصاصی میان نواز شریف و دونالد ترامپ در حاشیه نشست ریاض، موفق به این کار نشد.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز رسما با صدور بیانیه ای اعلام کرد با توجه به حضور پرتعداد سران کشورهای جهان در نشست ریاض و فشرده بودن برنامه ترامپ در این سفر، امکان ملاقات دوجانبه نواز شریف با ترامپ در حاشیه نشست ریاض وجود ندارد.

با این وجود، رسانه های پاکستان گزارش می دهند که عربستان در تلاش است تا زمینه انجام ملاقات نواز شریف و ترامپ را فراهم کند.

برخی رسانه های پاکستان در روزهای گذشته به نقل از منابع وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرده بودند که نواز شریف و ترامپ در ریاض ملاقات خواهند کرد.

عربستان برای استقبال از ترامپ که نخستین سفر خارجی خود در قامت رئیس جمهوری آمریکا را تجربه می کند، پلاکاردهای بزرگی در مناطق مختلف شهر ریاض نصب کرده که تصاویر ملک سلمان و ترامپ در کنار هم روی این لوحه ها به چشم می خورد.

قرار است ترامپ در این اجلاس، ضمن سخنرانی درباره تروریسم، برای رهبران کشورهای مسلمان، درباره اسلام سخنرانی کند!

سران 54 کشور مختلف از جمله 41 کشور عضو ائتلاف نظامی عربستان، به این اجلاس دعوت شده اند. عربستان بیش از یک سال پیش مدعی شد ائتلافی از کشورهای مسلمان برای مبارزه با تروریسم ایجاد کرده است.

قرار است برخی مسائل منطقه از جمله مسائل مربوط به سوریه و یمن نیز در نشست ریاض مورد بررسی قرار گیرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟