«نواز شریف» در اجلاس ائتلاف نظامی عربستان شرکت میکند

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12531

منابع نزدیک به دولت اسلام‌آباد از سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان سعودی تا پایان سال جاری شمسی برای شرکت در کنفرانس ائتلاف نظامی جدید این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، بر اساس اظهارات منابع نزدیک به حکومت پاکستان، «نواز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در کنفرانس ائتلاف نظامی جدید عربستان با حضور 34 کشور اسلامی از 19 الی 21 اسفند ماه سال جاری شمسی به ریاض سفر خواهد کرد.

منابع مذکور به «داون نیوز» گفته‌اند که دولت نواز شریف در حال رایزنی برای سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان سعودی است.

نخست‌وزیر پاکستان در حاشیه کنفرانس ائتلاف جدید عربستان با «ملک سلمان» پادشاه این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

در این سفر نوازشریف با مقامات عربستان در مورد نقش اسلام‌آباد در ائتلاف نظامی جدید با حضور 34 کشور اسلامی، کمک مالی و سرمایه‌گذاری ریاض در پاکستان، مسائل امنیت منطقه‌ای و سایر روابط دوجانبه به بحث و گفت‌وگو می‌پردازد.

کنفرانس ائتلاف جدید عربستان احتمال است در 20 حوت با حضور 34 کشور اسلامی در ریاض برگزار شود.

این در حالی است که تاکنون موضوع سفر نوازشریف به عربستان سعودی از سوی دولت اسلام‌آباد به طور رسمی اعلام نشده است.

چندی قبل «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان باوجود گمانه زنی ها در منطقه در مورد ائتلاف نظامی جدید عربستان با حضور 34 کشور اسلامی گفت: پاکستان در هیچ صورت در ائتلاف نظامی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: شیعه در پاکستان دومین بزرگترین قوم است سپس اسلام آباد چگونه تصور کند که در ائتلاف نظامی علیه شیعیان شرکت کند.

خواجه آصف مدعی شد: بیش از همه بابای قوم «محمد علی جناح» بنیانگذار پاکستان نیز شیعه بود و همچنین بسیاری از شیعیان نقش مهمی در توسعه این کشور ایفا کرده اند.

وزیر دفاع پاکستان با اعتراف در مورد اختلافات در مکاتب مختلف مسلمانان جهان اسلام تاکید کرد: دولت پاکستان نگاه خود را بر گسترش هماهنگی مذهبی متمرکز کرده است.

از سوی دیگر به نقل از رسانه‌های پاکستانی، قرار است «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران نیز در اوایل ماه حمل سال 1395 شمسی به اسلام‌آباد سفر کند.

رسانه‌های پاکستانی در این باره می‌گویند: دیدارها مقامات عالی‌رتبه ایران و پاکستان در گذشته به دلیل وضعیت حاکم بر منطقه به تعویق افتاده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟