نهادهای مبارزه با فساد: فساد اداری در افغانستان افزایش یافته است

  • انتشار: ۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 26951

نهاد های فعال مبارزه با فساد هشدار می دهند که این پدیده نسبت به گذشته بیشتر شده است. این در حالیست که افغانستان در آخرین رده بندی فساد که چند ماه پیش اعلام شده بود رتبه بهتری نسبت به سال قبل داشت.

به گزارش آریانا نیوز؛ مسوولان در دیده بان شفافیت و شبکه ی مبارزه با فساد اداری به این باور اند که فساد در کشور سیستماتیک شده و هیچ اداره ای عاری از این پدیده نیست.

مسوولان برخی نهاد های مبارزه با فساد می گویند: افزون بر حیف و میل سرمایه ی ملی در قرار داد های بزرگ اقتصادی مردم عادی همه ساله میلیارد ها دالر به نهاد های دولتی رشوه می دهند.

خان زمان امرخیل، عضو شبکه مبارزه با فساد اداری می گوید: “در حکومت وحدت ملی هم حلقات مفسد وجود دارند و در ریاست جمهوری و ریاست اجرایی این مفسدین ریشه دوانده اند.”

دیدبان شفافیت می گوید: با آنکه حکومت وحدت ملی در آغاز کار گام هایی استوار برداشت اما با گذشت زمان این پدیده افزایش یافت.

ناصر تیموری، عضو دیدبان شفافیت می گوید: “در آغاز ما دیدیم که نهاد های برای مبارزه با فساد ایجاد شد اما چیزیکه انتظار می رفت آنچنان نتیجه را در پی نداشت.”

با این همه مسوولان اداره ی عالی مبارزه با فساد اداری با تایید مشکلات در برخی نهاد ها تاکید دارد که حکومت در مبارزه با این پدیده متعهد است.

عبدالقهار فرخ سیر، سخنگوی اداره ی عالی مبارزه با فساد اداری می گوید: “در بعضی از بخش های نظام مشکلات وجود دارد ما رد نمی کنیم اما حکومت برای مبارزه با این پدیده اراده ی قوی دارد.”

اداره ی عالی مبارزه با فساد در حالی بر مبارزه ی جدی با این پدیده تاکید می کند که حکومت از چند سال به اینسو از افزایش آن مورد انتقاد جامعه ی جهانی و نهاد ها داخلی قرار دارد. همچنان کشورها و نهاد های حامی افغانستان کمک های خود را مشروط به مبارزه جدی با این پدیده ساخته اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟