نمایندگان مجلس: گفته های صالح در مورد حکمتیار روند صلح را صدمه می زند

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: پارلمانسیاست
  • شناسه مطلب: 22371

شماری از اعضای مجلس نمایند‌گان، گفته‌های انتقادی امرالله صالح در مورد گلبدین حکمیتار و شیوه‌ی استقبال حکومت از او را اهانت به روند صلح و ثبات در کشور خوانده و گفتند که اظهارات این‌چنینی به روند صلح در کشور صدمه خواهد زد.

امرالله صالح، وزیر دولت در امور اصلاح نهادهای امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد نیروهای امنیتی روز جمعه، ۲۲ ثور، در مراسمی در ولایت کاپیسا از شیوه‌ی استقبال حکومت از گلبدین حکمتیار انتقاد کرد و همچنان حکمتیار را به اهانت به قربانیان جنگ‌ در کشور متهم کرد.

آقای صالح با اشاره به جنگ نزدیک به دو دهه‌ی حکمتیار علیه دولت و نیروهای امنیتی کشور و همچنان استقبال گرم دولت از او گفت: «وقتی یک آدم در هفده سال فتوای مرگ ما را می‏دهد و هفده سال خرابی را تمویل می‎کند، هفده سال در برابر مملکت خود در یک کشور خارجی نشسته است و به کمک آن هرآنچه که از دستش می‌آید بر ضد کشور و دولت خود صادر می‎کند، برای او یک صحنه‎ی بسیار بزرگ را ساختند که تو بیا لکچر به مردم بده؛ برای یک ساعت و ده دقیقه، و هیچ نوع تمکینی هم به شهدای هفده سال اخیر مردم افغانستان نکن، این به نظرم یک اشتباه بود».

آقای صالح گفته است که از روند صلح در کشور استقبال می‌کند، اما استقبال حکومت از آقای حکمیتار روند صلح با این حزب را زیر سوال می‌برد.

اقبال صافی، عضو مجلس نمایندگان گفت که مردم بیش از هر زمان دیگری به صلح نیاز دارند و چنین گفته‌هایی می‌تواند مشکلات سیاسی را در کشور افزایش دهد.

غلام فاروق مجروح، عضو دیگر مجلس نمایند‌گان گفت تاختن به یک‌دیگر هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایند‌گان از مردم خواست که از روند صلح در کشور حمایت کنند.

شماری از اعضای مجلس نمایند‌گان هشدار دادند که اگر چنین مسایلی از سوی هر نهاد و یا شخصی در کشور مطرح شود، در کنار آن که روند صلح را خدشه‌دار می‌سازد، مشکلات سیاسی دیگری را نیز در کشور افزایش می‌دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟