نمایندگان مجلس: حکومت به جای متهم کردن کشورهای خارجی، نهاد های استخباراتی را تقویت کند

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: پارلمان
  • شناسه مطلب: 17021

نمایندگان پارلمان از حکومت می خواهد به جای متهم کردن کشورهای خارجی، نهاد‌های استخباراتی‌ را تقویت کرده و باید در شناسایی و مجازات کسانی اقدام کند که به گفته آنان به نفع مخالفان مسلح در داخل نظام فعالیت داشته و سبب افزایش ناامنی در کشور می‌گردند.

نمایندگان پارلمان در نشست عمومی امروز شنبه از مسئولان حکومتی می خواهند تا با تدوین یک استراتیژی امنیتی، مانع تکرار وقایع تروریستی هفته گذشته شود.

پس از وقوع حوادث خونین هفته گذشته در کابل، قندهار و هلمند حالا ولسی جرگه افغانستان از حکومت می‌خواهد تا در جهت تأمین امنیت مردم اقدامات جدی تر نماید.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس پارلمان در نشست عمومی روز شنبه از رئیس جمهور خواست تا یک استراتیژی جدید امنیتی را تدوین کند.

وی می گوید “ما از جلالتماب رئیس جمهور کشور می‌خواهیم که با تدوین یک استراتیژی جدید امنیتی بخاطر دفاع از تمامیت ارضی و جان و مال مردم افغانستان دست واحد و پلان و برنامه مشترک خود را داشته باشد.”

این اظهارات پس از آن مطرح گردید که شماری از وکلا با اشاره به حملات هفته گذشته در کابل، قندهار و هلمند مسئولان امنیتی را در جهت تأمین امنیت مردم ناتوان خوانده و خواهان پاسخ گویی آنان در مورد مشکلات امنیتی به این جرگه شدند.

عارف رحمانی یکی از این وکلا مسئولان امنیتی کابل را در تأمین امنیت مردم ناتوان خوانده و با اشاره به حادثه روز سه شنبه هفته گذشته در کابل گفت، برای حفاظت از جان قربانیان توجه لازم صورت نگرفت.

وی گفت: “می شد از این‌ها حفاظت کرد، می‌شد برای این‌ها تدابیر را گرفت در یک سال گذشته نزدیک به دو هزار انسان در کابل قربانی شده‌اند.”

نمایندگان مجلس پس از آن از ناتوانی مسئولان امنیتی در کشور انتقاد کرد که هفته گذشته حملات انتحاری و انفجاری در کابل، هلمند و کندهار ده‌ها قربانی گرفت.

این حملات در برابر الحاقیه شورای ملی، مهمان خانه والی قندهار و در ولایت هلمند صورت گرفت و مسئولان امنیتی این حملات را به مخالفان مسلح نسبت دادند.

وکلا هشدار دادند که هرگاه حکومت برای دفع حملات مخالفان مسلح اقدام جدی نکند مشکلات از این بیشتر خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟