نماینده پارلمان: موافقتنامه امنیتی با آمریکا باید بازبینی شود

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیپارلمان
  • شناسه مطلب: 43679

داکتر مهدی عضو مجلس نمایندگان می گوید که موافقتنامه استراتژیک افغانستان با آمریکا باید مورد بازبینی قرار گیرد، زیرا این موافقتنامه دست آوردی نداشته و جنگ به صورت وحشتناک تر از گذشته ادامه دارد.

آقای مهدی در صفحه فیسبوک خود در مورد وارد شدن به کارزارهای انتخاباتی نوشته است که سه موضوع در پیش رو داریم که مرا واداشت تا بار دیگر وارد کارزار انتخاباتى گردم:

١- بازبينى موافقتنامه‌ی استراتژیک با امریکا؛ زیرا دست آوردی نداشته، جنگ به صورت وحشتناک تر از پیش ادامه دارد؛ روزانه بیش از صد تن از هموطنان من قربانی می گیرد. امریکایی ها هیچ تمایزی میان قربانیان دو سوی این جنگ قایل نیستند. علاوه بر اینها، موافقت نامه‌ی استراتژیک با امریکا، دشمنی کشور هایِ منطقه- مخصوصاً كشورهاىِ همسايه- را با ما را برانگيخته؛ چندانكه اكثرِ اینان به نحوی در این جنگ سهيم اند.

٢- حکومت طی دو دوره‌ی گذشته‌ی پارلمانی، به بهانه‌ی نبود نصاب، از برگزاریِ لویه‌جرگه‌ی تعدیل قانون اساسی سرباز زده‌است. اکنون که همزمان با گزینش اعضای ولسی جرگه، اعضای شورای ولسوالی‌ها نیز انتخاب می شوند، آرزوی دیرینم این بوده که در این جرگه حضور یابم تا شاهد به ثمر رسیدن تلاش های خود و همرزمانم برای تغيير ساختار نظام ادارى-سياسى كشور-از صورت قوم محور مسمى به رياستى، به نظام مبتنى بر مناسبات شهروندى ميان ساكنان اين سرزمين باشم .

٣-گفتمان اصلی و موضوع اساسی امروز افغانستان، چيستىِ هويت تاريخى و فرهنگى باشندگان آنست.

این در حالیست که پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان در مجلس سنا و پارلمان خواهان بازنگری موافقنامه امنیتی با آمریکا شده بودند. آنان وضعیت وخیم امنیتی را دلیلی بر حضور نظامیان آمریکایی می دانستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟