نماینده پارلمان خواهان آزادی عاملان حمله تروریستی روز 8 محرم در قلعه فتح الله است

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 31340

چند روز پیش تعدادی تروریست با لباس چوپان که قصد حمله به مسجدی در منطقه قلعه فتح الله کابل را داشت، با شناسایی محافظان مسجد خود را یکی از آنان منفجر کرد، اما سه تن دیگر در این حادثه بازداشت شد، اکنون تعدادی از نمایندگان مجلس خواهان رهایی افراد بازداشت شده هستند.

قوماندان امنیه کابل تاکید می کند که بازداشت چند تن از محل انفجار انتحاری روز هشتم محرم در کابل، بر اساس اظهارات شاهدان عینی صورت گرفته؛ اما یک عضو پارلمان این افراد را بی گناه می خواند.

روز هشتم محرم، در نزدیک یک مراسم عزاداری محرم در بین سرک های ۷ و ۸ منطقه قلعۀ فتح الله کابل، یک حمله انتحاری صورت گرفت که این حمله منجر به کشته شدن 5 تن و زخمی شدن حدود 20 نفر دیگر شد.

وزارت داخله گفته بود فردی در لباس چوپان در حالیکه شماری گوسفند را انتقال می داد، این حمله را انجام داده است و بر اثر این حمله، پنج غیر نظامی کشته و ۲۰ تن دیگر از جمله زنان و کودکان زخمی شده اند.

نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که در پی این رویداد، سه تن به ظن ارتباط با این رویداد، از محل انفجار بازداشت شده اند.

وی خاطرنشان کرد که بازداشت شدگان تحت تحقیق قرار دارند و نتیجه تحقیق، به زودی با رسانه ها شریک ساخته خواهد شد.

اما قیس حسن پارلمان گفته است که ادعای وزارت امور داخله در مورد اینکه این حمله توسط یک چوپان انجام شده، نادرست است.

وی گفت: “چوپان ها مدتهاست که دراین منطقه مواشی خود را برای چراندن می آورند، هرگاه کسی می خواهد من خانه این چوپانها را هم دیده ام؛ اما وزارت داخله چوپان ها را به دلیل اینکه لباس کثیف به تن دارند، به عنوان انتحاری بازداشت کرده است.”

این برای بار اول نیست که تروریست ها توسط زورمندان رها می شود و دوباره دست به اعمال تروریستی و تخریبی می زنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟