نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب هم از کار برکنار شد

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 20998

ارگ ریاست جمهوری امروز (دوشنبه) اعلام کرد که احمد ضیا مسعود، نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، از وظیفه اش برکنار شده است.

در اعلامیه ارگ آمده است که “به تاسی از حکم فقره (13) مادۀ (64) قانون اساسی افغانستان، عزل احمد ضیا مسعود، نماینده فوق العادۀ رئیس جمهوری ا.ا در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، منظور است.”

در این اعلامیه دلیل عزل آقای مسعود ذکر نشده است. اما دوا خانه مینه پال، معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گفته است که آقای مسعود به دلیلی “ناکامی” در امور کاری اش، عزل شده است.

احمد ضیا مسعود که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان معاون اول زلمی رسول، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود، در دور دوم انتخابات از تیم تحول و تداوم، تحت رهبری محمد اشرف غنی حمایت کرد.

بعد از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، آقای مسعود از سوی رئیس جمهور غنی به حیث نمایندۀ فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، انتصاب شد.

آقای مسعود در این اواخر از کارکرد حکومت وحدت ملی به رهبری محمد اشرف غنی، انتقاد کرده بود.

مقامات در ارگ گفته اند که انتقاد و مخالفت بخشی از ارکان دموکراسی و آزادی بیان است و دلیل عزل آقای مسعود، اختلاف سیاسی نه، بلکه “ناکامی” آقای مسعود در امور اصلاحات و حکومتداری خوب است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟