نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان با مقامات پاکستانی دیدار کرد

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15795

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان با سفر به اسلام آباد، در دیدار با فرمانده ارتش و نیز مشاور امنیت ملی پاکستان، در خصوص مسائل مربوط به امنیت افغانستان با آنها به رایزنی پرداخت.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند، ‘فرانز میشل ملبین’ با حضور در مقر اصلی فرماندهی ارتش پاکستان در راولپندی، با جنرال ‘راحیل شریف’ فرمانده ارتش ملاقات کرد و علاوه بر گفت و گو در خصوص مسائل امنیتی افغانستان و مسائل مرزی میان این کشور با پاکستان، تلاش های پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم را مورد ستایش قرار داد.

اگرچه ارتش پاکستان به محتوا و جزئیات این ملاقات اشاره نکرده است، اما موضوع مهاجران افغانستان و فشار مضاعف پاکستان برای بازگرداندن آنها به کشورشان و همچنین علمیات های ارتش پاکستان در نزدیک مرز افغانستان، بدون تردید از مهم ترین موضوع های گفت و گو در این ملاقات بوده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان همچنین با ‘ناصرخان جنجوعه’ مشاور امنیت ملی دولت پاکستان ملاقات کرد.

مشاور امنیت ملی پاکستان در این ملاقات اهمیت صلح در افغانستان و تلاش های پاکستان برای تحقق این مهم را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: صلح در افغانستان، به نفع پاکستان است.

ناصر خان جنجوعه گفت که پاکستان به حمایت از روند صلح و آشتی در افغانستان ادامه خواهد داد.

وی درعین حال با انتقاد از برخی اظهارنظرهای ضدپاکستانی مقام های افغان گفت: اتهام زنی های بی اساس و طرح اظهارنظرهای غیرسازنده و غیرمفید باید خاتمه یابد و نباید اجازه داد که مسائل موجود در روابط دوجانبه (افغانستان و پاکستان) تشدید شود.

سفر اخیر اشرف غنی رئیس جمهور به دهلی نو، با توجه به حساسیت های موجود از جمله تشدید تنش های میان پاکستان با هند و افغانستان و نیز تلاش دهلی نو برای نزدیک تر شدن به کابل و همچنین اظهارات ضدپاکستانی وی دهلی نو، مقام های پاکستانی را به واکنش واداشت.

به دنبال ادامه مخالفت پاکستان برای دسترسی ترانزیتی متقابل هند و افغانستان از طریق خاک پاکستان، اشرف غنی تهدید کرده است اگر پاکستان اجازه این دسترسی را ندهد، افغانستان نیز دسترسی پاکستان از طریق خاک آن کشور به آسیای میانه را مسدود خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟