نماینده آمریکا در امور افغانستان و پاکستان فردا به اسلام آباد می رود

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 27950

هیئت آمریکایی که در راس آن خانم آلیس ولس نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان قرار دارد، به منظور گفتگو برای مسائل افغانستان فردا به پاکستان و سپس به افغانستان خواهد آمد.

یک هیات آمریکایی با هدف گفت و گو و تبادل نظر با مقامات سیاسی-نظامی-امنیتی پاکستان در خصوص مسائل مربوط به افغانستان، فردا(چهارشنبه) و همزمان با اولین روز از نخست وزیری ‘شاهد خاقان عباسی’، وارد اسلام آباد خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفته است خانم ‘آلیس ولس’ نماینده ویژه جدید دولت آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در راس این هیات به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

خانم آلیس ولس کمتر از دو هفته پیش و پس از استعفای خانم ‘لورل میلر’ از سمت نماینده ویژه آمریکا در امور پاکستان و افغانستان، به این سمت منصوب شده است.

علاوه بر موضوع افغانستان، یکی دیگر از اهداف مهم سفر این هیات آمریکایی، انجام گفت و گوهایی مهم با مقامات پاکستان در راستای تلاش دولت دونالد ترامپ برای تعریف سیاست ها و رویکردهای جدید در قبال منطقه جنوب آسیا است.

ورود این هیات آمریکایی به پاکستان، با مهم ترین تحولات سیاسی داخلی پاکستان طی سال های اخیر همزمان شده است ضمن اینکه ورود هیات آمریکایی یاد شده به اسلام آباد، همزمان با اولین روز از نخست وزیری شاهد خاقان عباسی خواهد بود.

از آنجا که در دوره نخست وزیری کوتاه (کمتر از دو ماه) شاهد خاقان عباسی، ترکیب کابینه قبلی دولت نواز شریف به جز یکی دو مورد، حفظ خواهد شد، بنا بر این سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی در سمت خود ابقا خواهد شد و فردا به عنوان ارشد ترین مقام دستگاه دیپلوماسی پاکستان، پذیرای هیات آمریکایی خواهد بود.

این نخستین هیات خارجی است که از زمان برکنار نواز شریف از نخست وزیری پاکستان، به این کشور سفر می کند.

به هرحال به نظر می رسد بخش اصلی مذاکرات این هیات آمریکایی، با مقامات ارتش پاکستان انجام شود زیرا در این کشور، این مقامات ارتش هستند که بیشتر درگیر مسائل امنیتی و مرزی و مربوط به افغانستان هستند.

این هیات آمریکایی در ادامه سفر به پاکستان، به دهلی نو و کابل نیز سفر خواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟