نمایش گنجینه های افغانستان در چین

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 20330

نمایشگاه گنجینه‌های افغانستان در جمهوری خلق چین توسط داکتر کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و رییس هئیت بلندرتبه افغانستان، در “موزیم قصر” کشور جمهوری خلق چین در بیجینگ (پکن) پایتخت این کشور افتتاح شد.

نمایشگاه گنجینه‌های افغانستان قبل از انتقال به کشور چین در موزیم‌های ملی کوریا در سیول و گیونجو الی تاریخ 15 جنوری 2017 به نمایش گذاشته شده بود که بعد از عقد موافقتنامه با کشور چین توسط هیات موظف از سه کشور به موزیم قصر در چین انتقال گردید.

به گزارش آژانس باختر در مدت بیشتر از 4 ماه که این نمایشگاه در موزیم‌های کوریای جنوبی به نمایش گذاشته شده‌ بود، بر علاوه منفعت مادی، چهره درخشان فرهنگی و تاریخی کشور افغانستان را برای مردم کوریا و سیاحین (جهانگردان) به نمایش گذاشته که مورد استقبال بینندگان قرار گرفته است.

نمایشگاه گنجینه‌های افغانستان قرار است الی 15 جون 2017 برای مدت 3 ماه در موزیم قصر کشور چین به نمایش گذاشته شود.

در مراسم افتتاح نمایشگاه گنجینه‌های افغانستان، داکتر کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ با اظهار خرسندی از تدویراین نمایشگاه در کشور چین نمایشگاه مذکور را با اهمیت توصیف کرد.

به گفته محمد فهیم رحیمی رئیس موزیم ملی افغانستان “با در نظر داشت، علاقه زیاد مردم چین به تاریخ و فرهنگ و همچنان تعداد فوق العاده زیاد بازدیدکننده‌گان موزیم قصر، ممکن صدها هزار نفر از این نمایشگاه دیدن نموده که سبب فهم بیشتر و بهتر این بینندگان از تاریخ و فرهنگ افغانستان گردد.”

تا اکنون از مدرک نمایشگاه گنجینه‌های افغانستان بیشتر از 200 میلیون افغانی به حساب دولت افغانستان وارد گردیده و همچنان 2619832 نفر از آن دیدن نموده است.

این نمایشگاه از سال 2007 الی اکنون در بیشتر از 20 موزیم جهان به نمایش گذاشته شده است که سبب آگاهی و روشن شدن اذهان عامه در قسمت هویت تاریخی و فرهنگی کشور افغانستان در نقاط مختلف جهان گردیده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟