نصرالله: اسرائیل ما را دوباره نیازماید

  • انتشار: ۱۱ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 2924
سید حسن نصرالله

«سید حسن نصرالله» دیروز در مراسم گرامیداشت شهدای قنیطره که به صورت زنده از شبکه «المنار» پخش شد، اعلام کرد که مقاومت از این پس، پاسخ هر تجاوز اسرائیل را در هر زمان و مکانی و هر طور که بخواهد خواهد داد و چیزی که آن را قواعد بازی می‌نامند، برایش اهمیت ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

این سخنرانی اولین سخنان سید حسن نصرالله پس از عملیات ترور اسرائیل در قنیطره است که توسط یک بالگرد اسرائیلی انجام شد. دبیر کل حزب‌الله لبنان در این خصوص گفت که مقاومت دیگر قائل به جداسازی مکان‌ها و عرصه‌های درگیری نیست و مقابله با هر تجاوزی را حق قانونی و شرعی خود می‌داند.

نصرالله با بیان اینکه اسرائیلی‌ها بعد از عملیات ترور قنیطره دریافتند که اسرائیل در معرض خطر حقیقی قرار گرفته است گفت که اسرائیلی‌ها فهمیدند که ارزیابی‌ سرانشان از عملیات قنیطره چقدر احمقانه بود. اسرائیلی‌ها خوب بدانند که مقاومت از جنگ هراسان نیست. حزب‌الله خواهان جنگ نیست و از آن هراسی ندارد و مهم‌ترین پیام عملیات شبعا این است که اسرائیلی‌ باید بداند که نباید در ارزیابی خود دچار اشتباه شود و اگر جنگی برما تحمیل شود، در آن پیروز خواهیم شد.

نصرالله با بیان اینکه در قنیطره خون ایرانی و لبنانی در خاک سوریه ممزوج شد و این نشانه وحدت مقاومت و سرنوشت و واحد بودن دشمن است افزود که «از زمانیکه این خون‌ها به هم آمیختند، عصر پیروزی‌ها آغاز شد». دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه برخی گفتند با توجه به مسائل مختلف در منطقه مانند مذاکرات هسته‌ای، ایران یا سوریه پس از عملیات ترور قنیطره تماس خواهند گرفت و مانع واکنش حزب‌الله خواهند شد»، گفت: من به شما می‌گویم که هیچ یک از دوستان ما راضی نشدند که ما خوار شویم یا خون ما ریخته شود و ما تماشاچی باقی بمانیم. هیچ چیزی در لبنان ارتباطی با پرونده هسته‌ای ایران ندارد نه مسئله انتخاب رئیس جمهور نه پاسخ حزب‌الله.

وی با اشاره به عملیات شبعا، ویژگی بارز آن را این دانست که در اوج آماده‌باش امنیتی و نظامی اسرائیل انجام شد و گفت: مقاومت در روز روشن پاسخ خود را داد اما طرف اسرائیلی از درک و فهم اتفاقات رخ داده، ناتوان ماند و این همان پیام عملیات حزب‌الله به دوست و دشمن است. نصرالله با بیان اینکه در زمان عملیات اسرائیل، اعراب هیچ بیانیه یا موضعی از خود صادر نمی‌کنند و با انتقاد از اتحادیه عرب، افزود که جبهة النصره از نظر اعراب و دیگر کشورها، گروهکی تروریستی است اما اسرائیل از وجود این گروهک هیچ احساس نگرانی نمی‌کند اما در مقابل، از 7 جوان بدون سلاح در دو خودرو احساس خطر می‌کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟