نشنال اینترست: داعش در تلاش است تا ماهیت وجودی خود را در افغانستان گسترش دهد

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37269

سایت نشریه نشنال اینترست در گزارشی در مورد داعش نوشته است؛ هر چند این گروه تروریستی در عراق و سوریه نابود شده است، اما جنگجویان این گروه تروریستی در تلاش است که در کشورهایی مانند افغانستان ماهیت وجودی خود را گسترش دهد.

نشریه نشنال اینترست در گزارشی با عنوان ‘گسترش آوازه داعش’ نوشت که با وجود فروپاشی خلافت (خودخوانده) داعش، این گروه تروریستی همچنان در تلاش است در مکان های دیگر مانند شبه جزیره سینا، لیبی، یمن، افغانستان، نیجریه، عربستان سعودی و روسیه، ماهیت وجودی خود را گسترش دهد.

به گزارش نشنال اینترست؛ ‘کالین کلارک’ محقق علوم سیاسی در بنیاد ‘رند’ نوشت: خلافت داعش سقوط کرده است، گرچه ابوبکر البغدادی بیکار ننشسته و این گروه همچنان ادعا می کند ده ها هزار عنصر وفادار در عراق و سوریه دارد. با این حال، اگرچه داعش در سوریه و عراق به عقب رانده شده، اما این گروه در تلاش است در نقاط دیگر از جمله شبه جزیره سینا، لیبی، یمن، افغانستان، نیجریه، عربستان سعودی و روسیه، ماهیت وجودی خود را گسترش دهد. گزارش ها نشان می دهد که داعش حتی به فیلیپین و سرزمین های دورتر نیز رسیده است.

داعش در حال تغییر منابع خود در خارج از عراق و استفاده از روش های انتحاری در افغانستان و کشتارهای ناگهانی در صحرای سیناست. این روند به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت تا زمانی که گروه دیگری تحت نام داعش، خواسته های این گروه را برآورده کند. اما این امر تا کجا ممکن است پیش رود و اینکه آیا احتمال دارد که گروه های دیگر در مناطق مختلف، بدون پیوستن به داعش و با استفاده از نام آن، حملات مرگباری اجرا کنند؟

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟